SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

3 pádné důvody, proč si na stránce vést blog

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Prodáváte na internetu, ale nevedete si blog? Chyba. Pokud tedy nejste zahlceni objednávkami natolik, že další byste už nebyli schopni vyřizovat. V opačném případě se vám pravidelná tvorba vlastního obsahu  jednoznačně vyplatí. Podívejte se na konkrétní důvody, proč je výhodné mít na webu sekci s průběžně publikovanými články.

Blog představuje výborný instrument, pomocí kterého lze přivést nové návštěvníky, přeměnit je na platící zákazníky a udělat z nich vaše „štamgasty“.

1. Zvýšení organické návštěvnosti

Jednou z hlavních výhod vedení blogu je blahodárný vliv na SEO. Určitě máte všechna klíčová slova a relevantní slovní spojení, které vaši potenciální zákazníci hledají, zapracovány do jednotlivých sekcí produktových stránek, jako je titulek, URL, meta description a samotný text, ale v článcích lze tuto snahu dostat na vyšší level.

Blog totiž poskytuje velkou svobodu a fantazii se v něm meze skoro nekladou.Proto v něm snadno, nenápadně i velmi efektivně uplatníte libovolná klíčová slova, long tail fráze či nejrůznější kombinace slov (třeba i nesprávně napsaná, přesto vyhledávaná), které by na prodejní stránce působily rušivě. Lze experimentovat i se spojeními, souvisejícími s vaším byznysem jen okrajově.

Atraktivní titulek, vhodný popis (což jsou tagy, které jsou vidět přímo na stránce výsledku vyhledávání), zabudování klíčových frází do různých úrovní nadpisů i textu a vložení interního odkazu na stránku produktu zajistí, že se lidi nejprve dostanou na váš blog a poté se proklikají přímo k danému zboží.

Další motivací pro psaní kvalitních článků se stává i skutečnost, že jejich pozitivní efekt je dlouhodobý. Ten text nezmizí po měsíci a v databázi vyhledávačů zůstane trvale.Proto až někdo vygooglí klíčové slovo, na které jste ho optimalizovali, za rok či dva, klidně se může dostat na váš web.

2. Vítaná pomoc v procesu SEE-THINK-DO-CARE

Framework STDC rozděluje celý proces „životní cesty zákazníka“ na 4 základní fáze:

  • See – fáze oslovování široce zasažitelného publika, které značku, produkt nebo službu ještě vůbec neznají.
  • Think – publikum v této fázi už zhruba ví, co chce a značku, produkt nebo službu pravděpodobně zná, ale srovnává ji s konkurencí a zvažuje všechny možnosti, které se mu nabízejí.
  • Do – fáze konverze, například nákupu.
  • Care – fáze oslovování stávajícího zákazníka a průběžná snaha o učinění opětovné konverze.

Zajímavý a obsahově výživný článek potenciální klientele poměrně nenásilnou a příjemnou cestou představí vaše služby či zboží, které prodáváte. Tímto lze efektivně cílit především na fázi See (kdy o vás ještě neví a dostane se na vaše stránky přes výsledky vyhledávání) i Think (kdy vás zná, ale o nákupu zatím pouze přemýšlí a hledá důvody, proč ho provést právě u vás).

3. Přidaná hodnota

Do blogu můžete napsat prakticky cokoliv. I věci, které se na produktové stránky nehodí, ale přesto mohou obohatit, inspirovat nebo jakkoliv zaujmout vaše publikum a cílovou skupinu. Prodáváte nejrůznější osvětlení? Napište seriál návodných článků, jak nainstalovat a zprovoznit jednotlivé typy světel. Jste zaměřeni na turistické oblečení? Dávejte lidem tipy na výlety. A nezapomínejte při tom na fotografie. Touto cestou si postupně zlepšíte důvěryhodnost v jejich očích a vybudujete pozici odborníka na danou problematiku.

Pište i o osobnějších věcech, jako jsou zkušenosti s podnikáním (dobré i špatné) nebo zajímavé zážitky ze soukromí. Co takhle nabídnout zákazníkům pohled za oponu? Článek o tom, jak to u vás chodí a odhalení zákulisí vašeho byznysu určitě zabere. Podělením se o podobné informace s sebou přináší tolik potřebné emoce, díky kterým se s vámi publikum snáze ztotožní. Blog může být základem tzv. love brandu.

Vzhůru do psaní

Nemáte ve firmě nikoho, kdo měl jedničky ze slohu a dokázal by zaujmout psaným slovem? V takovém případě doporučujeme oslovit externího copywritera, který vám vytrhne trn z paty. Sepsání jednoho článku se orientačně pohybuje mezi 500 až 5000 korunami. Při dlouhodobější spolupráci a psaní více článků na podobné téma je možné srazit cenu za článek na velmi nízkou úroveň. Ozvěte se nám a přesvědčte se o tom sami.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil
Nemohu vykonávat práci, kterou jsem dělal celý život. To neznamená, že nebudu dělat něco jiného. PTL mi dala možnost žít každodenní život obyčejného smrtelníka a získat ztracené sebevědomí.

Dovednosti:

Zkušenosti:

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil

Práce v týmu lidí, kteří se umí vyrovnávat s životními zkouškami, váží si práce, jsou kolegiální, proaktivní, inovativní, a ještě k tomu mají smysl pro humor, mě opravdu baví.

Dovednosti:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutp.

Zkušenosti:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil
Oceňuji rozmanitou náplň práce, u níž nehrozí stereotyp a kritiku, která je vždy konstruktivní a napomáhá profesnímu růstu.

Dovednosti:

Zkušenosti:

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafickému designu se věnuji téměř odjakživa, nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii. Těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:

Zkušenosti:
….