SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

5 trendů obsahového marketingu pro rok 2020

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Nový rok je tady. A my už vyhlížíme, v čem bude jiný. Dojde k velkým změnám, nebo bude převládat snaha o udržení statutu quo? Nejsem Sibyla ani Nostradamus, takže předpovídat společenské, politické ani ekonomické jevy si rozhodně netroufám, ale jako copywriter pracuji už dost dlouho na to, abych mohl s poměrně velkou přesností předpovědět ty nejdůležitější trendy v oblasti content marketingu pro rok 2020. Tak pojďme na to.

1. Kvalita > kvantita

I v letošním roce bude pokračovat přesun od kvantity ke kvalitě. A pomyslné nůžky mezi (pod)průměrným a výborným obsahem se začnou čím dál tím více rozevírat. Už i střední a menší firmy si totiž začínají uvědomovat, že k dlouhodobému úspěchu nepotřebují jenom přitáhnout pozornost, ale také si ji udržet. Být aktivní už zkrátka v content marketingu nestačí. Dnes potřebujete být především kvalitní.

2. Video, video a ještě jednou video

Facebook, blog či newsletter jsou základními kameny, na nichž stojí každý obsahový marketing. K nim se však pomalu, ale jistě přidávají další nástroje a komunikační kanály, jejichž vliv stále roste. Jedná se především o video, které udrží pozornost publika déle než jakýkoliv jiný typ obsahu. Proto je vhodné natáčet nejrůznější vlogy z běžného chodu firmy, webináře, recenze produktů, návody k použití, tipy a triky, či pravidelné Q/A speciály, při kterých budete pravidelně zodpovídat otázky fanoušků.

Velkou výhodu představují i široké možnosti využití poutavého videoobsahu. Ten totiž můžete publikovat na mnoha platformách, čímž pokryjete opravdu široké spektrum lidí, které by mohl zaujmout. Natočený snímek lze umístit na YouTube či přímo vaše stránky, ale taky na Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat nebo TikToku, tedy opravdu různorodé sítě, kde se dají oslovit i ti, které byste jinak horko těžko našli na tradičních on-line místech.

3. Dočasný obsah

Zajímavou alternativou jsou také prvky tzv. dočasného obsahu, jako jsou například příběhy na Instagramu, Snapchatu nebo Facebooku. Už z názvu je patrné, že jde o příspěvek, který se zveřejní jen na krátkou dobu (například 24 hodin) a poté bude stažen. Takový obsah působí věrohodně (je to tady a teď), autenticky a především exkluzivně, což lidi přitahuje.

4. Chatboxy

Umělá inteligence už ovlivňuje skoro všechny oblasti našeho života a marketing není výjimkou. Drobní živnostníci postupnou automatizaci pocítí například v rozvoji chatboxů, které se díky zkvalitněným algoritmům stávají velmi oblíbeným prvkem zákaznické podpory. Dnes už je pomoc robota relativně jednoduchou, levnou a efektivní záležitostí, protože návštěvníky stránky neotravuje, jako tomu bylo v minulosti, ale pomáhá.

5. Mikroinfluenceři

Ne každý si může dovolit Leoše Mareše. Ale to je v pořádku, protože ne každý ho potřebuje. Menší a střední podniky můžou spojit značku s mikroinfluencery, kteří jsou levní a mají sice menší, ale o to věrnější a úzce zaměřené publikum, díky čemuž jsou důvěryhodnější. Nemají tolik spolupráci, což jim paradoxně přidává na autenticitě, protože nepropagují stovky různých produktů, nýbrž jenom pár. Angažování mikroinfluencera s sebou přináší jen malá rizika a investice do nich může být levnější než v klasické reklamní kampani.

Udělejte nový rok rokem úspěšným

Touto cestou vám přeji šťastný vstup do nového roku a věřím, že v něm budete i úspěšní. A minimálně k tomu druhému bezpodmínečně potřebujete kvalitní obsah. Nejste si jistí, zda zvládnete na vlastní pěst jít s dobou a aplikovat nejnovější trendy v oblasti content marketingu? Ozvěte se nám. Rádi vám pomůžeme k dosaženích vašich cílů.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil
Nemohu vykonávat práci, kterou jsem dělal celý život. To neznamená, že nebudu dělat něco jiného. PTL mi dala možnost žít každodenní život obyčejného smrtelníka a získat ztracené sebevědomí.

Dovednosti:

Zkušenosti:

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil

Práce v týmu lidí, kteří se umí vyrovnávat s životními zkouškami, váží si práce, jsou kolegiální, proaktivní, inovativní, a ještě k tomu mají smysl pro humor, mě opravdu baví.

Dovednosti:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutp.

Zkušenosti:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil
Oceňuji rozmanitou náplň práce, u níž nehrozí stereotyp a kritiku, která je vždy konstruktivní a napomáhá profesnímu růstu.

Dovednosti:

Zkušenosti:

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafickému designu se věnuji téměř odjakživa, nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii. Těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:

Zkušenosti:
….