SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Co byste měli mít na firemních stránkách?

Tvorba webu (tj. proces od vymýšlení konceptu až po realizaci) je velmi dlouhá a náročná věc. A byť platí, že každá internetová prezentace by měla být originální a jedinečná, tak je potřeba dodržovat určitá obsahová pravidla. Co byste měli mít na firemních stránkách? A jaké informace se tam naopak nehodí?
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Hned na začátku je nutné definovat cíl webu. Čeho jím chcete dosáhnout a k čemu ho hodláte využívat? Máte tři možnosti:

  1. Rozšířená vizitka.
  2. Sběr kontaktů.
  3. Prodej.

Předem vytyčenému cíli musí odpovídat struktura a obsah stránek. Každý z nich má určitá specifika, ale drtivá většina webů je zaměřená na nabídku služeb a snahu o prodej, takže se zaměřme na ně.

Co má obsahovat správný prodejní web?

I. Co nabízíte

Nejdůležitější věc na celém webu. Každý návštěvník vám v průměru věnuje jen 3 vteřiny. A pokud ho během této doby nezaujmete, většinou stránku opustí a svoji pozornost věnuje něčemu jinému. Proto je nutné, aby potenciální zákazník okamžitě pochopil, co nabízíte, jaký problém vaše služby řeší a proč by je měl upřednostnit před konkurencí. K těmto účelům slouží především nadpis a podnadpis, ale tyto informace a argumenty se musí prolínat celou stránkou.

II. Kolik to stojí

Zkuste se na chvilku vžít do kůže zástupce své cílové skupiny. Jak asi postupuje a co ho bude zajímat, až mu nastíníte problém, s nímž se potýká, a nabídnete mu řešení, které uvítá? No přece cena. Peníze jsou skoro vždy až na prvním místě, ale tady jim náleží stříbrná medaile. Každý z nás chce co nejdříve zjistit, kolik daná služba stojí, abychom hned věděli, jestli má smysl pokračovat dál či nikoliv.

A to samozřejmě platí především pro případy, kdy lze cenu určit i vyjádřit snadno, například formou hodinové sazby nebo pevné ceny za konkrétní produkt či službu. U oblastí, kde výslednou cenu ovlivňuje hodně proměnlivých faktorů a jednoznačně ji nelze předem určit (například informační systémy) by mohlo být uvedení ceny spíše kontraproduktivní. V takové situaci je vhodné použít formulaci “cena od…”. Nebo vyzvat návštěvníky, ať vás kontaktují pro vypracování cenové nabídky.

III. Vox populi

Další logickou zastávkou při přerodu návštěvníka v zákazníka jsou reference. Můžete vymyslet sebechytlavější slogan a snížit cenu na naprosté minimum, ale nikdo nechce kupovat zajíce v pytli. A každého zajímá, co na vaše služby říkají ostatní lidé. Konkrétní zkušenosti konkrétních lidí představují důkaz místo slibů.

Řada nepoctivých webů si reference vymýšlí. To způsobuje vysokou nedůvěru k anonymním testimoniálům. Proto doporučujeme ke každému dobrozdání uvést reálné jméno, pracovní pozici a ideálně i fotografii. Čím konkrétnější bude obsah samotné reference i údaje o člověku, který ji poskytl, tím větší  důvěru vzbudí. A o to vám přece jde.

IV. Váš příběh

V současné době je velmi populární dodávat službám nějaký příběh, který je polidští a vykřesá z nich emoce. Často je to vaření z vody a výsledek budí spíše rozpaky. Pokud má vaše podnikání zajímavou historii, popište to – jak jste se dostali k tomu, co děláte, kterak vypadala cesta od nuly až tam, kde se právě nacházíte.

V. Kontakt

Už jste návštěvníkovi představili své služby a přesvědčili ho, že se mu vyplatí investovat právě do vás, takže teď mu potřebujete poskytnout kontakt, aby se mohl ozvat s poptávkou. Pokud vedete například e-shop, je nutné také informovat, kdy jste na příjmu nebo jakou máte otevírací dobu. Tyto údaje jsou zásadní a proto by neměly být pouze v sekci „Kontakt“. Měly by být na místě, které je viditelné na jakékoli části webu. Ideální je levý nebo pravý horní roh. Tím zajistíte, že se vám lidé mohou snadno ozvat kdykoliv během jejich toulek po webu.

Jaký to má vliv na strukturu webu?

Záleží, jestli máte web ve stylu onepage (jedna stránka, na které je veškerý obsah). Tam stačí, když všechny výše uvedené sekce budou v podobném pořadí (v případě opravdu hodně dobrého příběhu můžete tuto část vyměnit s cenovými podmínkami) pod sebou, zatímco u stránky typu multipage (tj. homepage a další podstránky) budou jednotlivým sekcím odpovídat položky menu a následné podstránky.

Troufnete si na aplikaci?

Takto vypadá správná struktura prodejního webu. Nezapomínejte však na to, že každá stránka musí být ušitá přímo na míru typickému zákazníkovi, takže není bezpodmínečně nutné se dogmaticky držet obecné kostry a přidávat, ubírat nebo různě modifikovat tak, aby odpovídala potřebám a touhám cílové skupiny. Netroufáte si na tento proces sami? Obraťte se na nás. Rádi vám pomůžeme.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil
S co nejmenší vynaloženou částkou co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu? Proto se věnuji hlídání běhu kampaní. Samotná optimalizace kampaně vyžaduje čas, který se vyplatí. Optimalizace vyžaduje dodatečnou mírou zkušeností. Tu mám přes 6 let.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil
S oblibou říkám, že jsem jeden z prvních uživatelů internetu v ČR. A hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 jsem se v různých etapách internetem více či méně živil. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing, což otevřelo zcela novou etapu mého života. 

Dovednosti:
Je málo věcí, které neumím. A to se poměrně rychle naučím, když je to potřeba. :) V rámci PTL připravuji marketingové strategie, hlubší analýzy a snažím se, aby jak zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborná sekce České společnosti pro systémovou integraci. V současné době mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
copywriting – senior, SEO – junior

Zkušenosti:
přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba