SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Recyklujte obsah, vyplatí se to

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Opakování je matkou moudrosti. A může být i efektivním nástrojem marketingové komunikace. Recyklování již publikovaného obsahu totiž představuje nesmírně účinný prostředek, jak oslovit publikum i vyhledávací roboty. Proč byste měli dát svým oblíbeným výstupům druhou, třetí či dokonce čtvrtou šanci?

Už vám dochází fantazie, čas nebo chuť neustále vytvářet nový obsah? Tak se do toho nenuťte. Není to nezbytně nutné. Nejen v období kreativního půstu totiž můžete vzít vaše starší články, videa nebo grafiky, trochu je upravit a znovuzveřejnit v jiné podobě. A klidně i na jiném komunikačním kanálu.

Samozřejmě, taková recyklace nejde u jakéhokoli obsahu. Musí jít o něco s trvalou nebo alespoň dlouhodobější hodnotou. Nemá smysl využívat informace s krátkou životností, jako jsou například sezónní akce, aktuality a další věci, jímž zub času výrazně snižuje atraktivitu a využitelnost. Je nutné také mít na paměti, že ona recyklace spočívá pouze ve formě přeměny hotového v jiný formát nebo odlišného zpracování už načatého tématu. Znovupublikování příspěvku bez výraznějších úprav je vytváření duplicitního obsahu, který vyhledávače penalizují.

3 hlavní důvody pro recyklaci marketingově využitelného materiálu

  1. SEO – opětovné zacílení na potenciální klientelu a znovupoužitá klíčová slova mohou rezultovat ve zlepšení SEO skóre i organické návštěvnosti.
  2. Úspora času – úprava již existujícího obsahu je daleko rychlejší, než vymýšlení a tvorba nového.
  3. Větší dosah – text použijete do článku na blog, poté ho převedete do videa a dáte na Youtube, následně z něj vytvoříte infografiku na Pinterest a nakonec ho transformujete do podoby podcastu, který nahrajete na Spotify.

A teď už k samotným způsobům recyklace.

5 způsobů, jak opakovaně (a efektivně) využívat jeden obsah

1.Transformujte text do grafiky, videa či audia a naopak – jak už naznačuji o pár řádků výše, relevantní a skutečně přínosný obsah lze zpracovat do mnoha podob. A ty pak publikovat na rozdílných platformách, kde mohou oslovit lidi, kteří by na tu samou věc v původní formě jen těžko narazili. Vytvořte z dobrého článku video, udělejte z něj podcast, zpracujte ho do infografiky a uvidíte, že zabijete klidně i více než dvě mouchy jednou ranou.

2. Udělejte seriál příspěvků na jedno téma – chcete, aby vás cílovka brala jako experty v oboru? Ukažte lidem, že svému řemeslu dokonale rozumíte a rozeberte nějaké ošemetné či diskutované téma ve formě série příspěvků, které publikum vzdělají, inspirují a pomohou jim najít odpovědi na často kladené otázky. V každém „díle“ seriálu pak nezapomeňte odkázat na minulé epizody.

3. Napište e-book – seriál už máte, tak proč ho nevyužít na maximum? Doplňte informace z něj o zajímavou grafiku (ano, kterou pak můžete použít i samostatně třeba na sociální sítě) a vytvořte z něj elektronickou knihu. Tu dejte zdarma ke stažení každému, kdo vám poskytne e-mail, čímž se vám bude průběžně navyšovat databáze kontaktů pro mailingové kampaně.

4. Vytvořte případovou studii – analyzujete svoji práci, máte úspěchy a disponujete tvrdými daty, které vše objektivně dosvědčí? Využijte je a zpracujte případovou studii, ve které jasně ukážete své schopnosti a reálné výsledky z ní plynoucí. Tím získáte i neprůstřelný argument o tom, co a jak jste dokázali.

5. Průběžně aktualizujte starší obsah – publikovali jste před delší dobou opravdu dobrý článek a postupem času vás napadají další a další věci, jak ho vylepšit? Doplňujte ho o tyto postřehy a každou aktualizovanou verzi opětovně sdílejte.

Dejte recyklaci zelenou

„Moje jediné přání je opakování,“ zpívají v jednom ze svých hitů Tata Bojs. A jedno se klukům musí nechat – očividně rozumí marketingu. 😊 Následujte je a přetvářejte již vytvořený obsah do nejrůznějších podob. Ušetříte tím čas, který byste jinak věnovali vymýšlení nových námětů a zároveň tak oslovíte nové lidi na dosud neprobádaném území.  

Nevíte, jak na to? Obraťte se na nás. Rádi vám s transformací či tvorbou prvotního materiálu a následným převedením do více podob pomůžeme. Uvidíte, že hned budete víc vidět.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil
Nemohu vykonávat práci, kterou jsem dělal celý život. To neznamená, že nebudu dělat něco jiného. PTL mi dala možnost žít každodenní život obyčejného smrtelníka a získat ztracené sebevědomí.

Dovednosti:

Zkušenosti:

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil

Práce v týmu lidí, kteří se umí vyrovnávat s životními zkouškami, váží si práce, jsou kolegiální, proaktivní, inovativní, a ještě k tomu mají smysl pro humor, mě opravdu baví.

Dovednosti:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutp.

Zkušenosti:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil
Oceňuji rozmanitou náplň práce, u níž nehrozí stereotyp a kritiku, která je vždy konstruktivní a napomáhá profesnímu růstu.

Dovednosti:

Zkušenosti:

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafickému designu se věnuji téměř odjakživa, nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii. Těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:

Zkušenosti:
….