SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

AMP – technologie pro rychlejší web i dynamičtější e-mail

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Chcete mít stránky rychlé jako blesk? Měli byste. Tempo načítání na PC i mobilních zařízeních je totiž jedním z hlavních kritérií, podle kterého Google hodnotí a (ne)doporučuje weby svým uživatelům. A AMP technologie představuje snadné i rychle aplikovatelné řešení. Oč vlastně jde, jak ji můžete implementovat na vaše stránky a kterak s ní lze nově vyšperkovat e-mail?

Co je AMP?

Hledali jste někdy něco na Googlu prostřednictvím tabletu nebo chytrého telefonu? Pokud ano, tak jste si u některých nabízených stránek určitě všimli ikonky blesku. Ta označuje AMP neboli Accelerated Mobile Pages. Jde o Googlem vytvořenou technologii, která umožňuje načtení obsahu na mobilních zařízeních během několika setin, nehledě na to, jak rychlé je připojení. AMP tedy jsou zjednodušené verze stránek optimalizované pro rychlé načítání na telefonech.

Teorie rychlejšího načítání stránek

Každá inovace má technické pozadí, které drtivou většinu koncových uživatelů nezajímá. Je ale vhodné ho objasnit, aby si ta po informacích lačná menšina dokázala představit, v čem daná novinka spočívá. V případě AMP tkví v optimalizaci kódu stránek a ukládání dat do mezipaměti Googlu i jeho sítě pro doporučování obsahu. Díky rychlejšímu protokolu HTTP/2 pak bude nejpoužívanější vyhledávač schopen prakticky ihned načíst veškeré statické soubory, jako jsou obrázky, JavaScriptové soubory nebo HTML dokumenty.

Výhody AMP v praxi

=> Zvýšení rychlosti načítání stránek,

=> kvalitnější uživatelský prožitek,

=> větší atraktivita pro vyhledávací roboty,

=> lepší pozice v SERPu.

Jak implementovat?

Zaměřme se na nejprve WordPress, což je systém pro správu obsahu, na kterém běží většina českých webů. Pokud je to i váš případ, tak vám stačí nainstalovat oficiální plugin a voilá – máte AMP. Používáte i YOAST SEO? Nezapomeňte aktivovat Glue for Yoast SEO & AMP,  který umožní zobrazovat ve zrychlené verzi stránek i data z YOAST pluginu, jako jsou meta description, titulky apod. Počet zaindexovaných AMP stránek a případné chyby na nich si pak můžete průběžně sledovat v nástroji Google Search Console.

AMP kromě WordPressu podporují i ostatní content management softwary, jako je Drupal, Squarespace a další. V tom případě vaším prvním krokem v procesu tvorby AMP verze vašeho webu bude seznámení se všemi specifikacemi a podrobným návodem na implementaci.

AMP pro e-maily

A to nejnovější na konec. Google koncem března představil nástroj AMP for E-mail, jehož prostřednictvím chce statické e-maily přeměnit do dynamické podoby.  Internetová pošta měla původně podobu prosté textové zprávy. Tu si víceméně drží doposud, ale přibyla k ní podpora HTML, díky které se dnes v newsletterech běžně setkáváme s obrázky, změnami stylů a formátováním. Kalifornský gigant teď přidává do své webové služby Gmail podporu HTML, CSS a JavaScriptu, přičemž zároveň zachovává rychlost načítání.

Tím se snaží dosáhnout dynamičtější formy e-mailů, které budou schopné aktualizovat svůj obsah v návaznosti na adresátem provedených akcích. Nyní si už například můžete listovat katalogem či odpovědět na komentář v Google Dokumentech, aniž byste museli otevřít příslušnou stránku a přejít na ni. Tyto úkony již lze provést přímo v mailu.

Zdroj: https://www.blog.google/products/gmail/take-action-and-stay-up-to-date-with-dynamic-email-in-gmail/

Zrychlete to

Všichni víme, že čas jsou peníze. Proto má obrovskou výhodu každý web, na jehož načtení nemusíme čekat. Takové stránky preferujeme jak my uživatelé, tak roboti, kteří nám je ve výsledku vyhledávání doporučují na předních místech. Nezapomeňte zrychlit vaši internetovou prezentaci, ať neplatí, že pomalí končí poslední. Aktivujte si AMP technologie a nenechte se zbytečně předskočit někým, kdo sleduje aktuální trendy.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil
Nemohu vykonávat práci, kterou jsem dělal celý život. To neznamená, že nebudu dělat něco jiného. PTL mi dala možnost žít každodenní život obyčejného smrtelníka a získat ztracené sebevědomí.

Dovednosti:

Zkušenosti:

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil

Práce v týmu lidí, kteří se umí vyrovnávat s životními zkouškami, váží si práce, jsou kolegiální, proaktivní, inovativní, a ještě k tomu mají smysl pro humor, mě opravdu baví.

Dovednosti:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutp.

Zkušenosti:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil
Oceňuji rozmanitou náplň práce, u níž nehrozí stereotyp a kritiku, která je vždy konstruktivní a napomáhá profesnímu růstu.

Dovednosti:

Zkušenosti:

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafickému designu se věnuji téměř odjakživa, nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii. Těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:

Zkušenosti:
….