SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Jak vytunit reklamy v Skliku

Co je potřeba udělat, aby reklamy byly dobré? Nestačí jen nahrát jednu reklamu a nechat ji zobrazovat po celou dobu, kdy nám kampaň běží. Prací s reklamními texty dosáhneme dobré kvality inzerátů a také si tím snížíme cenu za kliknutí na reklamu a tím náklady na inzerci. Jak tedy na to? Návod vás provede krok za krokem.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Základem je rozdělení klíčových slov do samostatných sestav kampaně.

Klíčová slova          

Prodáváme-li např. pánské obleky, analýzou klíčových slov zjistíme, že lidé hledají varianty obleku:

pánské obleky

pánský oblek

chlapecky oblek

pánské obleky levně

pánský společenský oblek

pánské obleky výprodej

pánské obleky na míru

Sestavy dle základu slovního spojení

Klíčová slova si rozdělíme do sestav, nejlépe podle kořene a základu slovního spojení. V našem případě tedy budou sestavy v kampani tvořit:

  • pánské obleky
  • chlapecký oblek
  • pánské obleky na míru
  • pánský společenský oblek
  • pánské obleky výprodej

Do každé z  5 sestav vytvoříme 2 inzeráty. Tyto inzeráty se budou oba zobrazovat. Rozdělením klíčových slov do jednotlivých 5 sestav máme možnost použít konkrétní klíčové slovo do titulku inzerátu v konkrétní sestavě.

Je tak vyšší šance, že člověk, který bude hledat „pánský společenský oblek“ klikne na inzerát, který toto hledané spojení bude obsahovat.

Příklady, jak to může vypadat:

Sestava na klíčové slovo pánský společenský oblek

Varianta jedna

Varianta dvě

Sestava na klíčové slovo pánské obleky výprodej

Varianta jedna

Varianta dvě

Sestava na klíčové slovo pánské obleky na míru

Varianta jedna

Varianta dvě

Pozor při tvorbě inzerátů si dáme na speciální znaky, vykřičníky, velká písmena jdoucí po sobě – tyto speciality nemají reklamní systémy rády. Také není možné užít „Klikněte zde“.  Dobré je využít výzvu k akci a aktivní slovesa. Vytvořené inzeráty si uložíme a necháme systémem schválit.

Kontrola nastavení kampaně

Zkontrolujeme nyní také v nastavení kampaně, zda máme zapnuto zobrazování na rovnoměrné, popř. střídat reklamy náhodně. Máme tak jistotu, že obě verze našeho inzerátu v sestavě mají stejnou šanci se zobrazit. A my po pár dnech zjistíme, jak si inzeráty vedou. Rozklikneme si příslušnou sestavu, zobrazíme si inzeráty od jejich spuštění. V našem příkladu např. vidíme, že lépe si vede inzerát s CTR 35,48 %. CTR je poměr, který udává, kolik bylo získáno prokliků na počet zobrazení. Čím vyšší číslo, tím méně zobrazení potřebujeme, abychom získali prokliky. CTR je jedním z kritérií kvality reklamy.

Reklamy a optimalizace

Dále můžeme provést optimalizaci reklam. Uděláme to tak, že ponecháme lepší inzerát s vyšším CTR a druhý inzerát stopneme. Vytvoříme si duplikaci lepšího inzerátu, uděláme v něm drobnou úpravu, např. v textu popisku vložíme „Vyzkoušíte si i na prodejně.“, a uložíme. Nyní se budou opět zobrazovat dva inzeráty. Po pár dnech zoptimalizujeme a znovu vylepšujeme.

Závěrem

S  naším jednoduchým návodem inzeráty vylepšovat zvládnete. Správné nalezení a rozdělení slov je základem. K tomu je potřeba též zvolit vhodný cíl kampaně, správně během provozu kampaně přidávat slova, sledovat, zda se nezobrazuje reklama na slova nevhodná.

Během kampaně je rovněž nutné sledovat zacílení a kromě poměru prokliků vůči zobrazení i sledovat další parametry, kterými jsou počty prokliků, počty zobrazení, cena za kliknutí, rozpočet, konverze. Aukce reklamy probíhá  při každém zobrazování a proto je nutné časté sledování dalších parametrů  tak, aby reklama byla kvalitní a navíc za přijatelnou cenu. Je vhodné se na začátku vyvarovat začátečnických chyb. Věnovat tomu čas je nezbytným předpokladem úspěšné kampaně.

Nemáte na pravidelnou optimalizaci čas? Chcete reklamu raději svěřit do odborných rukou?  Využijte pomocnou ruku a kontaktujte specialisty PTL

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil
S co nejmenší vynaloženou částkou co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu? Proto se věnuji hlídání běhu kampaní. Samotná optimalizace kampaně vyžaduje čas, který se vyplatí. Optimalizace vyžaduje dodatečnou mírou zkušeností. Tu mám přes 6 let.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil
S oblibou říkám, že jsem jeden z prvních uživatelů internetu v ČR. A hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 jsem se v různých etapách internetem více či méně živil. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing, což otevřelo zcela novou etapu mého života. 

Dovednosti:
Je málo věcí, které neumím. A to se poměrně rychle naučím, když je to potřeba. :) V rámci PTL připravuji marketingové strategie, hlubší analýzy a snažím se, aby jak zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborná sekce České společnosti pro systémovou integraci. V současné době mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
copywriting – senior, SEO – junior

Zkušenosti:
přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba