SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Co je klíčový obsah a jak ho vytvářet?

Slyšeli jste někdy pojem cornerstone content? A co takhle jeho česká varianta – klíčový obsah? Také nic? Nebojte se, nejste sami. O tomto...
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Co je klíčový obsah?

Klíčový obsah je souhrnný a průběžně aktualizovaný a na podstatné klíčové slovo optimalizovaný text obecnějšího charakteru (ať už na samostatné podstránce na webu nebo ve formě blogového příspěvku), kde je velké množství relevantních informací z určité oblasti a který odkazuje na další podstránky nebo články, na nichž se dané téma rozvíjí a konkretizuje.  A ty pokaždé odkazují na „nadřazený“ text.

Není to pochopitelné hned na první dobrou? Zkuste si představit, že koukáte do dopravní mapy. Menší a větší města jsou vzájemně propojeny silnicemi, železnicemi a dalšími typy komunikací. Ale do těch velkých vede mnohem víc cest než do těch menších. Třeba do Prahy vedou dálnice prakticky odkudkoliv z celé ČR, zatímco k nám do České Lípy jen minimum. A naše metropole je ten obecnější klíčový obsah, ke kterému směřuje většina cest/odkazů. Krajská, okresní města a obce představují konkrétní, konkrétnější a superkonkrétní texty zaměřené na specifická témata, které vhodně doplňují hlavní content, ale samy o sobě nejsou tak zásadní, a proto těch cest/odkazů na ně vede o něco méně.

Víte už, kam tím mířím?

Asi ano, ale kdyby ne, tak mrkněte třeba na stránku SEO copywriting: The ultimate guide. Ta funguje především jako hodně hluboká studna informací v oblasti „SEO copywriting“ (což je samozřejmě i klíčové slovo, na který je optimalizována), ale zároveň představuje i rozcestník pro mnohem specifičtěji zaměřené texty. A těch interních odkazů!

K čemu je klíčový obsah dobrý?

Klíčový obsah může hrát velkou úlohu ve vaší SEO strategii, protože s jeho pomocí můžete efektivně optimalizovat i na velmi konkurenční fráze. Pokud píšete hodně článků na podobné téma, tak potřebuje vyhledávacím robotům sdělit, který z nich je nejdůležitější. A právě využitím cornerstone contentu dáte Googlu a jeho robotům najevo, že na vámi vybrané klíčové slovo mají primárně hodnotit zrovna tuto stránku, i když třeba na dané nebo velmi podobné KW jich máte optimalizovaných mnohem víc.

Tím si zajistíte, že vyhledávače budou na nejkonkurenčnější slova posuzovat pouze ty stránky, které mají nejvyšší šanci na dobré umístění, protože budou dlouhé, hutné, relevantní, užitečné a bude na ně (z nich) odkazovat velké množství odkazů.

Jak nastavit cornerstone content?

Používáte plugin YOAST pro WordPress? Pokud ano, tak přejděte do administrace a pod sekcí, kde vyplňujete meta description a nastavujete KW označte článek jako klíčový obsah.

5 kroků k tvorbě klíčovému obsahu

1. Najděte si vhodné klíčové slovo

Základem všeho je analýza klíčových slov, ze které se musí vycházet.  Cornerstone content je třeba optimalizovat na ty nejvíce konkurenční (a tím pádem i obecnější) výrazy z vašeho oboru, protože tento obsah pak můžete hodně rozvíjet, konkretizovat a specifikovat pomocí dalších článků.

2. Vyberte si nejlepší text

Projděte si všechny stránky nebo články z podobné oblasti a najděte ten nejlepší. A označte ho jako klíčový obsah.

3.  Přepište ho

Upravte vybraný text tak, aby co nejlepší pro čtenáře i vyhledávací roboty. Ideálně rozsáhlý a informačně bohatý, ale zároveň dobře čitelný. Využívejte tedy často podnadpisy, různé infografiky a další prvky, které udělají článek vizuálně atraktivnější.

4.  Aktualizujte jej

Nezapomínejte klíčový obsah průběžně aktualizovat a každý nový textu z této oblasti propojte s corner contentem, ať ta pomyslná chapadla SEO chobotnice dosáhnou co nejdál.

5.  Optimalizujte ostatní texty na long tail výrazy

Upravte ostatní články s podobným zaměřením na tzv. long tail výrazy, které doplňují a rozvíjejí hlavní klíčové slovo, na které je optimalizován corner content. A samozřejmě v nich vytvořte odkaz na klíčový obsah.

Jak vypadá klíčový obsah?

Zajímá vás, kterak může výše uvedená teorie působit v praxi? Podívejte se náš cornerstone content pro klíčová slova:

Chcete pomoci s tvorbou klíčového obsahu?

Upravovat již existující texty a optimalizovat je tak, aby v souhrnu vytvořily kvalitní klíčový obsah není jen tak. Potřebujete k tomu totiž analytické i kreativní myšlení, což často bývá kámen úrazu. Chcete mít jistotu, že budete mít na webu dobrý cornerstone content? Kontaktujte nás. Rádi vám ho vytvoříme přímo na míru.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil
Nemohu vykonávat práci, kterou jsem dělal celý život. To neznamená, že nebudu dělat něco jiného. PTL mi dala možnost žít každodenní život obyčejného smrtelníka a získat ztracené sebevědomí.

Dovednosti:

Zkušenosti:

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil

Práce v týmu lidí, kteří se umí vyrovnávat s životními zkouškami, váží si práce, jsou kolegiální, proaktivní, inovativní, a ještě k tomu mají smysl pro humor, mě opravdu baví.

Dovednosti:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutp.

Zkušenosti:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil
Oceňuji rozmanitou náplň práce, u níž nehrozí stereotyp a kritiku, která je vždy konstruktivní a napomáhá profesnímu růstu.

Dovednosti:

Zkušenosti:

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafickému designu se věnuji téměř odjakživa, nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii. Těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:

Zkušenosti:
….