SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Dobrou noc, strýčku Google aneb jak se nejpoužívanější stránka světa připravuje na GDPR

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Poslední dobou platí, že v životě jsou jisté 3 věci – smrt, daně a nutnost přípravy na GDPR. A minimálně to poslední uvedené se týká i společnosti Google. Vysoce postavené dámy a pánové v Silicon Valley už drahnou dobu pracují na vylepšení ochrany našich dat. Donutilo je k tomu nejen revoluční nařízení EU, ale i nedávný skandál o úniku informací z Facebooku, který jeho šéf musel vysvětlovat na půdě amerického Kongresu. Jaké kroky v této oblasti Google podnikne a proč bychom se na něm měli už co nevidět cítit bezpečněji?

Co všechno o nás Google ví?

Mr. Know-it-all. Tímto sarkastickým označením pro anglofonní Brouky Pytlíky by se dal Google označit. Až na to, že v tomto případě toto přízvisko nebude daleko od pravdy. Možná byste se divili, jakými informacemi disponuje, pokud používáte Gmail, Google vyhledávač nebo mobilní telefony s operačním systémem Android.

Jen pro pořádek – Google veškeré údaje shromažďuje ve snaze vylepšit vám uživatelský zážitek, takže nemáte zač. To zaprvé. A zadruhé, kalifornská společnost se touto skutečností nijak netají. Stačí rozkliknout položku „Privacy policy“ a ihned zjistíte, kolik toho o vás ví.

google gdpr

Tip 1:  Stáhněte si vše, co na vás Google má.

Tip 2Podívejte se, jak Google vybírá ty zajímavé reklamy, kterým nikdy nemůžete odolat.

Pokud využíváte výše uvedené produkty, vězte, že s Googlem sdílíte přinejmenším:

  • Jméno, pohlaví a datum narození
  • Telefonní číslo
  • Poslední výsledky vyhledávání
  • Stránky, které jste navštívili
  • Místa, kde jste byli
  • Zájmy a koníčky

„A to není zrovna málo…, nemyslíš, Cimrmane?“ řekl by Anton Pavlovič. Měl by pravdu, vždyť to jsou pouze údaje, získané ze základních instrumentů Google. Většina z nás využívá službu G-Suite, u níž by případný únik informaci bolel ještě mnohem víc. Děsivá představa, a to jak pro nás, tak samotný Google. Ten naštěstí už dlouhou dobu provádí nezbytné kroky, aby se nikdy nevyplnila. Kalifornský gigant kladl vždy velký důraz na ochranu osobních dat a dával nám možnost rozhodovat o tom, co s ním chceme sdílet. Proto není překvapením, že veškeré údaje, které vložíme do systému Google, tak budou zpracovány v souladu s GDPR.

Big Brother na přání

Máti rádi filmy o Jasonu Bourneovi? I vy už můžete být „agentem bez minulosti,“ alespoň ve vztahu vůči Google. Chcete zredukovat vámi poskytované údaje či dokonce smazat veškerou historii záznamů o své osobě? Upravte si nastavení Privacy checkup a Activity controls dle libosti tak, abyste s nejpoužívanější stránkou světa sdíleli pouze to, co chcete.

G-Suite a GDPR

Firemní účty na G-mailu; propojený kalendář; dokumenty, které mohou vybraní uživatelé upravovat v reálném čase; videokonference přes Hangouts; sociální síť Google+ nebo cloudové úložiště Google drive – některou z těchto služeb používáme snad všichni. Minimálně v profesním životě určitě. A teď už naše osobní údaje v tomto balíku online aplikací budou v maximální možné míře chráněny před neoprávněným nebo nezákonným zpracováním. K tomu dopomůže:

  • Dvoufázové ověření u přihlašování, které značně sníží riziko neoprávněného přístupu.
  • Sledování podezřelého přihlášení (prostřednictvím schopnosti strojového učení).
  • Zvýšení zabezpečení e-mailu (nově přidané možnosti podepisování a šifrování zpráv).
  • Vylepšení ochrany proti neoprávněnému sdílení ztrátě dat v G-mailu a Google Drive.
  • Správa informačních práv na Google Drive, díky níž lze nově nastavit datum vypršení platnosti pro přístup ke sdíleným souborům a zakázat jejich kopírování, tisk nebo stažení.
  • Správa mobilních zařízení, jež umožňuje nepřetržité monitorování systému a upozornění, pokud by zařízení vykazovalo podezřelou činnost.
  • Možnost exportu a kompletního odstranění údajů přesně v souladu s podmínkami GDPR.
  • Funkce administrativní konzole, která správcům údajů umožní přístup, úpravu, omezení zpracování či smazání veškerých dat v systému.

Veškeré informace najdete zde.

Je libo Cookies?

Další změnou, kterou GDPR přinese, je potřeba odsouhlasení Cookies. To jsou informace, které sdílíte s webovou stránkou za účelem zjednodušení přístupu ke službám na míru podle vašich potřeb a zájmů. Jde například o uložení přístupových údajů, které pak nemusíte opakovaně vyplňovat, když se na stránku vracíte, zachování zvoleného jazyka nebo cílení reklamy na základě vámi navštěvovaných stránek a produktů.  Nechcete tyto informace poskytovat? Stačí si kdykoliv Cookies vypnout. Mějte ale na paměti, že používání služeb Google pak může být uživatelsky těžší, pracnější a pomalejší. Pokud vás to neodradí, postupuje následujícím způsobem:

  1. V počítači spusťte Chrome.
  2. Vpravo nahoře klikněte na ikonu možností  Nastavení.
  3. Ve spodní části klikněte na Rozšířené.
  4. V sekci Ochrana soukromí a zabezpečení klikněte na Nastavení obsahu.
  5. Klikněte na Soubory cookie.
  6. Zapněte či vypněte možnost Povolit webům ukládat a číst data souborů cookie.

Bezesné noci i sladké sny s GDPR

Quid pro quo. Tato latinská pravda je v současnosti stejně aktuální jako v době antického Říma. „Něco za něco“ platilo odnepaměti a bude tak tomu vždy. I v případě revolučního nařízení Evropského unie. GDPR vám s největší pravděpodobně ještě způsobí pár bezesných nocí, ale po 25. květnu 2018 byste už měli mít klidné spaní. Z Google o vás nic neunikne. Snad.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil
Nemohu vykonávat práci, kterou jsem dělal celý život. To neznamená, že nebudu dělat něco jiného. PTL mi dala možnost žít každodenní život obyčejného smrtelníka a získat ztracené sebevědomí.

Dovednosti:

Zkušenosti:

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil

Práce v týmu lidí, kteří se umí vyrovnávat s životními zkouškami, váží si práce, jsou kolegiální, proaktivní, inovativní, a ještě k tomu mají smysl pro humor, mě opravdu baví.

Dovednosti:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutp.

Zkušenosti:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil
Oceňuji rozmanitou náplň práce, u níž nehrozí stereotyp a kritiku, která je vždy konstruktivní a napomáhá profesnímu růstu.

Dovednosti:

Zkušenosti:

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafickému designu se věnuji téměř odjakživa, nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii. Těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:

Zkušenosti:
….