SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Google bude v mobilním vyhledávání od července znevýhodňovat weby s pomalým načítáním na telefonech

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Těm mladším (a šťastnějším) z nás začnou v červenci prázdniny a v teorii i praxi se budou zdokonalovat zase až v září, ovšem Google tento luxus nepocítí. Ten starý perfekcionista jede nonstop. Proto sedmým měsícem počínaje přichází s novinkou ve svém algoritmu mobilního vyhledávání. Nyní zařadí do hodnotících faktorů rychlost stránky načítání na telefonech. V mobilním vyhledávání tak začne znevýhodňovat weby s pomalým načítáním.

A vzhledem k tomu, že v průměru 5-20 % návštěv jakékoliv stránky je z chytrého telefonu, jde o skutečnost, kterou byste neměli přejít bez povšimnutí.

Samotný kalifornský gigant dodává, že tato změna negativně postihne pouze ty nejpomalejší weby, u nichž je nízká rychlost v mobilním provedení opravdu zásadním nedostatkem na poli uživatelského prožitku. Tato formulace vás asi uklidní, ale absence klíčového sdělení-kde je hranice mezi rychlostí a pomalosti mobilního načítání, vede k preventivní ostražitosti. U Google totiž jeden nikdy neví.

Ačkoliv něco málo ano. A zrovna jde o pozitivum. Má váš web ke kanonické URL i AMP alternativu, jíž je pomalost cizí? Pokud ano, tak máte vyhráno a můžete se v klidu začít stresovat něčím jiným. Google totiž bude v rámci hodnotícího kritéria posuzovat právě rychlost AMP, takže i URL šnečího tempa vás nestáhne ve výsledku mobilního vyhledávání dolů. Slyšíte-li tato 3 písmena poprvé v životě, tak vězte, že jsou zapamatováníhodná. A v mnohých případech i žádoucí k implementaci.

Co je AMP?

Jestli jste někdy brouzdali Googlem prostřednictvím chytrého telefonu nebo tabletu, nepochybně jste zaznamenali ikonku blesku u některých z nabízených stránek. Ta označuje AMP neboli Accelerated Mobile Pages. Jde o poměrně novou a v České republice ne zcela rozšířenou Google technologii, která umožňuje načtení obsahu na mobilních zařízeních během několika setin, nehledě na to, jak rychlé je připojení. Laicky řečeno, AMP jsou zjednodušené verze stránek optimalizované pro rychlé načítání na telefonech.

V čem tkví rychlé načítání?

V optimalizovaném kódu, ukládání dat do mezipaměti Googlu a jeho sítě pro doporučování obsahu. Rychlejší protokol HTTP/2 tak umožnuje prakticky ihned načíst veškeré statické soubory, jako jsou obrázky, JavaScriptové soubory nebo HTML dokumenty.

Jak vytvořit AMP stránky?

Prvním krokem v procesu tvorby AMP verze vašeho webu je seznámení se všemi specifikacemi a podrobným návodem na implementaci. Postupujte podle těchto manuálů a před spuštěním stránky ji nezapomeňte zkontrolovat, zdali jste dodrželi všechny podmínky a specifikace pro úspěšnou implementaci formátu AMP. Po spuštění ještě proveďte AMP test Googlu a pak se jen na mobilu průběžně kochejte výsledky vaší snahy ?

V mobilech je síla

Google chce poskytnout co nejlepší uživatelský komfort všem uživatelům. Proto v mobilním vyhledávání začne již od července zvýhodňovat weby s rychlým načítáním obsahu na chytrých telefonech a tabletech. Nepodceňte to a optimalizujte své stránky tak, abyste se nepropadli v mobilním SERPU. Mějte na paměti, že až 20 % vašich návštěvníků může přijít právě odtud.

Chcete se dozvědět více informací a nejnovější aktuality z oblasti optimalizace pro vyhledávače? Vše podstatné najdete v našem souhrnném článku SEO průvodce aneb optimalizace webových stránek – co, kdy a jak?

Tags

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil
Nemohu vykonávat práci, kterou jsem dělal celý život. To neznamená, že nebudu dělat něco jiného. PTL mi dala možnost žít každodenní život obyčejného smrtelníka a získat ztracené sebevědomí.

Dovednosti:

Zkušenosti:

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil

Práce v týmu lidí, kteří se umí vyrovnávat s životními zkouškami, váží si práce, jsou kolegiální, proaktivní, inovativní, a ještě k tomu mají smysl pro humor, mě opravdu baví.

Dovednosti:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutp.

Zkušenosti:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil
Oceňuji rozmanitou náplň práce, u níž nehrozí stereotyp a kritiku, která je vždy konstruktivní a napomáhá profesnímu růstu.

Dovednosti:

Zkušenosti:

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafickému designu se věnuji téměř odjakživa, nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii. Těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:

Zkušenosti:
….