SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Google už ve výsledku vyhledávání nezobrazí více než dva odkazy z jednoho webu

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

I jedním tweetem můžete způsobit takřka revoluci. Minimálně v technologickém světě.  Nedávno se to povedlo Dannymu Sullivanovi, pověřenému pracovníkovi Google pro styk s veřejností, který na svém účtu jen tak mimo řečí prohlásil, že nejpoužívanější vyhledávač mění pravidla pro ukazování výsledků v SERPu. O co jde a jaké to může mít dopady?

Stalo se vám někdy během vyhledávání na Google, že po zadání hesla se na stránce výsledků objevilo mnoho odkazů z jednoho webu? Pokud ano, tak tenkrát to bylo naposledy. S tímto uspořádáním v SERPu je totiž konec.

Kalifornský gigant touto změnou reaguje na podněty ze stran uživatelů i SEO specialistů, kterým dlouhodobě vadilo, že mnohdy se na čelních pozicích ve výsledku vyhledávání ukazuje příliš mnoho odkazů ze stejné domény. Nyní se z každého webu už zobrazí maximálně dva odkazy. Google se touto změnou snaží zajistit, aby výsledky vyhledávání byly pestřejší a různorodější.

Jako vždy se ale čas od času objeví výjimky, které budou potvrzovat nově zavedené pravidlo. Zástupce Google upřesnil, že „v případech, kdy naše systémy uznají, že je to zvlášť důležité pro konkrétní vyhledávání, se však stále mohou zobrazit více než dva výsledky“.

Naše firma bohužel onou výjimkou není, takže při zadání názvu firmy a předmětu její činnosti se už ve výsledku vyhledávání objeví přesně dva odkazy z domény ptl.cz, zatímco ještě nedávno byste tam našli minimálně deset odkazů z této URL, mezi kterými by byly třeba články na téma marketing nebo další, na toto klíčové slovo optimalizované podstránky.

Reakce uživatelů jsou různé. Někdo je rád, že se nebude muset „probíjet“ desítkami odkazů z jednoho webu, aby se dostal k odkazům na jiné doméně třeba až na třetí stránce výsledků, jiný zas smutní, že i ty obsahově maximálně relevantní weby budou ukázat pouze dva odkazy, ačkoliv by na hledanou frázi mohli nabídnout mnohem více užitečných odkazů.

Sto lidi má zkrátka sto chutí, takže je logické, že se názory na nové pravidlo různí, ale musíme ho vzít v potaz a zvyknout si na něj. A v případě stránek, u nichž očekáváme velké množství relevantního obsahu, jako jsou encyklopedie, zpravodajské weby nebo rozsáhlé blogy, zadávat požadovaná hesla přímo na jejich doméně, nikoliv v Google.

A co tato novinka znamená z pohledu SEO? Především zvýšení důležitosti linkbuildingu. V současné době bude ještě důležitější než kdy dřív zajistit, aby se o vás, vašich produktech nebo vašem tématu psalo na vícero webech, pokud chcete být na předních příčkách ve výsledku vyhledávání. Nezapomínejte tedy pracovat na budování sítě zpětných odkazů z obsahově relevantních stránek. Vaše snaha se v dlouhodobém měřítku určitě vyplatí.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil
Nemohu vykonávat práci, kterou jsem dělal celý život. To neznamená, že nebudu dělat něco jiného. PTL mi dala možnost žít každodenní život obyčejného smrtelníka a získat ztracené sebevědomí.

Dovednosti:

Zkušenosti:

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil

Práce v týmu lidí, kteří se umí vyrovnávat s životními zkouškami, váží si práce, jsou kolegiální, proaktivní, inovativní, a ještě k tomu mají smysl pro humor, mě opravdu baví.

Dovednosti:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutp.

Zkušenosti:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil
Oceňuji rozmanitou náplň práce, u níž nehrozí stereotyp a kritiku, která je vždy konstruktivní a napomáhá profesnímu růstu.

Dovednosti:

Zkušenosti:

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafickému designu se věnuji téměř odjakživa, nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii. Těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:

Zkušenosti:
….