SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Podíl organického vyhledávání na celkové návštěvnosti webů se stále zvyšuje, už činí 53 %

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

SEO není mrtvé. Ani zdaleka. Ba naopak. Optimalizace pro vyhledávače se těší dobrému zdraví a žádný rekondiční pobyt jí nehrozí. Společnost BrightEdge prostřednictvím analýzy tisíců nejrůznějších stránek zjistila, že podíl organického vyhledávání na celkové webové návštěvnosti se stále zvyšuje a v současné době tvoří 53 % trafficu. A nic nenasvědčuje tomu, že by tento trend neměl pokračovat i v budoucnosti.

Zero click searches navzdory

Ještě v roce 2014 tvořila organická návštěvnost 51 % webového trafficu, zatímco nyní už její podíl vzrostl o další tři procenta. To může být překvapivé především s ohledem na fenomén nulových prokliků, tedy situace, kdy uživatel po zadání klíčových slov neklikne na žádný z nabízených výsledků.

Google nám už totiž poskytuje tolik informací přímo v SERPu, že mnohdy najdeme požadovanou odpověď, aniž by bylo nutné přecházet na jakoukoliv navrhovanou stránku. Jen pro představu – tzv. zero-click searches letos v srpnu poprvé překročili hranici nadpoloviční většiny, kdy v 50, 33 % případech lidi po vyhledávání neklikli na žádný odkaz.

Jak tedy vypadá celkový podíl webové návštěvnosti? Podívejte se na následující graf.

Z něj vyplývá, že průběžné druhé místo si drží „ostatní“ typy trafficu (např. skrze e-mailing, ale tato položka zahrnuje opravdu vše, co nespadá do třech konkrétních kategorií), za ním se s mírným odstupem umístily PPC kampaně a poslední s velkou ztrátou zůstávají návštěvy prostřednictvím sociálních sítí. Tato čísla můžeme potvrdit i z naší praxe. Rozložení návštěvnosti námi spravovaných webů je podobné.

Co lze z této statistiky vyvodit? Pravděpodobně to, že Google dokáže průběžně zefektivňovat své služby a vylepšovat algoritmus vyhledávání tak, aby přinášel relevantní a uspokojující výsledky a uživatel měl pádný důvod k prokliku na některý z nabízených odkazů.

B2B a technologie

Studie přinesla i zajímavý pohled na strukturu návštěvnosti dle oblasti podnikání, když technologický průmysl a B2B sféra zaznamenaly nejvyšší podíl organického a nejmenší placeného trafficu, tak u mediálního a zábavného sektoru to bylo naopak. Sociální sítě coby determinant návštěvnosti pak zcela propadly.

Už dost čísel a vraťme se zpět k jednoduchému jazyku, kterému každý porozumí. Chcete navýšit návštěvnost vašeho webu? Zaměřte se primárně na efektivní SEO a nezapomínejte průběžně optimalizovat své stránky, abyste si tím zajistili organický traffic. Nezapomínejte však ani na placenou reklamu, která může sekundárně podpořit vaši snahu a působit v symbióze s přirozenou návštěvností. Z naší zkušenosti totiž vyplývá, že weby, na nichž běží dlouhodobá PPC kampaň, mají i zvýšenou návštěvnost z organiku v porovnání s obdobím, kdy neběžela.

Nejste si jistí, jak správně optimalizovat stránku nebo nastavit placenou kampaň? Ozvěte se nám a svěřte se do péče profesionálů. Uvidíte, že budete víc vidět.

Chcete se dozvědět více informací a nejnovější aktuality z oblasti optimalizace pro vyhledávače? Vše podstatné najdete v našem souhrnném článku SEO průvodce aneb optimalizace webových stránek – co, kdy a jak?

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil
Nemohu vykonávat práci, kterou jsem dělal celý život. To neznamená, že nebudu dělat něco jiného. PTL mi dala možnost žít každodenní život obyčejného smrtelníka a získat ztracené sebevědomí.

Dovednosti:

Zkušenosti:

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil

Práce v týmu lidí, kteří se umí vyrovnávat s životními zkouškami, váží si práce, jsou kolegiální, proaktivní, inovativní, a ještě k tomu mají smysl pro humor, mě opravdu baví.

Dovednosti:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutp.

Zkušenosti:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil
Oceňuji rozmanitou náplň práce, u níž nehrozí stereotyp a kritiku, která je vždy konstruktivní a napomáhá profesnímu růstu.

Dovednosti:

Zkušenosti:

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafickému designu se věnuji téměř odjakživa, nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii. Těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:

Zkušenosti:
….