SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Proč byste neměli podceňovat význam strukturovaných dat?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

V jednom z minulých článků jsme si představili možnosti a význam rozšíření textové reklamy v systému Google Ads. Ten obsahoval i krátkou zmínku o strukturovaných datech. A právě na ně se dnes zaměříme. Jde totiž o nesmírně zajímavé a užitečné téma, protože zakomponováním tohoto elementu umožníte vyhledávačům i jejich uživatelům lépe porozumět vašemu webu. To se pak logicky pozitivně projeví jak posunutím v SERPu, tak zvýšením četnosti prokliků z něj, jelikož už z pouhého náhledu nabídnete věcné a konkrétní informace, které lidi přimějí k návštěvě.

Nechoďme dlouho kolem horké kaše a dostaňme se rovnou k jádru pudla. Strukturovaná data mají dvě hlavní výhody:

  1. Vyhledávač správně interpretuje obsah dané stránky.
  2. Příspěvek se odliší (a tím pádem i zviditelní) ve výsledku vyhledávání.

Google možná zná odpověď na každou otázku, ale zdaleka neví vše. Pokud máte kupříkladu na webu uvedeno, že konkrétní produkt stojí 777,- Kč, z pohledu nejpoužívanějšího vyhledávače půjde jen o číslice a text. Ovšem přidáte-li na stránku příslušná strukturovaná data, tak rázem i umělá inteligence pochopí, že výše uvedené údaje označují cenu a měnu. Roboti tedy budou mít konkrétnější informace o obsahu vaší prezentace, takže jí snadněji porozumí a tím pádem i lépe vyhodnotí.

Už jen to by bohatě stačilo, aby se vám vyplatilo zakomponovat strukturovaná data do zdrojového kódu. Ale v tomto případě jde o klasickou win-win situaci. Další výhodu totiž představuje zviditelnění těchto příspěvků ve výsledcích vyhledávání, protože:

  • jsou na první pohled odlišné,
  • zabírají více místa,
  • obsahují konkrétnější informace.

… což ve finále může zvýšit míru prokliku až o 30 %. A větší CTR jde ruku v ruce s lepším umístění v SERPu, jelikož vyhledávač zjistí, že váš odkaz je relevantní výsledek, na který uživatelé často a rádi klikají.

Jak vytvořit strukturovaná data

Tyto úryvky snadno a rychle vytvoříte prostřednictvím markupu Schema.org. Vybraná schémata pak stačí přidat do zdrojového kódu příslušné stránky.

Nejčastěji používaná strukturovaná data

Cena a měna u produktů nejsou zdaleka jedinými typy snippetů, s nimiž se setkáváme. Jaké jsou nejpoužívanější varianty schémat a co obnášejí?

  • Organizace – V rámci schématu „organizace“ můžete stručně představit vaši společnost, ukázat logo, adresu sídla, kontakty či umístění na mapě. Vypadá to takto:



  • Články – Chcete přidat do náhledu článku i nějaké detaily? Není problém. Můžete vložit informace, jako je nadpis, autor, podrobnosti o autorovi a další.
  • Události – Pořádáte konferenci nebo nějaký event pro veřejnost? Popište ji, uveďte lokaci a čas, kdy vaše událost začíná a končí.
  • Produkty – Poskytněte potenciálním zákazníkům co nejpodrobnější informace o tom, co prodáváte. Uveďte u každého produktu cenu, dostupnost, barvu nebo k němu vložte obrázek či recenzi.
  • Lokální byznys – Máte firemní pobočku, provozovnu nebo vedete například bar či autoopravnu a potenciálním zákazníkům nestačí pouze stručné informace, ale potřebují vás navštívit osobně? Vyplňte schéma „lokální byznys“, kde můžete uvést kontaktní údaje, lokalitu i otevírací hodiny.
  • Pracovní nabídky – Sháníte nového zaměstnance a nechcete se spolehnout pouze na inzertní portály? Dejte nabídku na web a uveďte ve strukturovaném schématu stručný popis pracovní náplně, plat a typ zaměstnání.
  • Recepty – Vedete kulinářský blog? Vložte do náhledu na konkrétní recepty popis, ingredience a obrázek.

Jak implementovat strukturovaná data do zdrojového kódu stránky

Zakomponovat vybrané schéma není nic těžkého. Všechno podstatné vám totiž vygeneruje Schema.org. Podívejte se ale, jak máme kontaktní údaje, logo, pracovní dobu a odkazy na sociální sítě my.

Nevíte, zda jste strukturovaná data implementovali správně? Nechte si udělat SEO analýzu a zkontrolujte, jestli máte vše v pořádku.

Pár slov závěrem

Mějte na paměti, že vložení strukturovaných úryvků do zdrojového kódu ještě automaticky neznamená, že se tyto prvky ve výsledku vyhledávání opravdu objeví. Každá úprava prochází složitým procesem schvalování, během něhož roboti všechna data podrobně zkoumají. Teprve na základě vyhodnocení této analýzy rozhodnou, zda je zobrazí. Proto se snažte jít štěstíčku naproti a uvádět pouze relevantní a uživatelsky přínosné informace. Tím své šance výrazně zvýšíte.

Máte webové stránky na WordPressu a chcete pomoci s implementací strukturovaných dat? Obraťte se na nás, rádi přiložíme ruku k dílu a ulehčíme vám práci.

Chcete se dozvědět více informací a nejnovější aktuality z oblasti optimalizace pro vyhledávače? Vše podstatné najdete v našem souhrnném článku SEO průvodce aneb optimalizace webových stránek – co, kdy a jak? 

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil
S co nejmenší vynaloženou částkou co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu? Proto se věnuji hlídání běhu kampaní. Samotná optimalizace kampaně vyžaduje čas, který se vyplatí. Optimalizace vyžaduje dodatečnou mírou zkušeností. Tu mám přes 6 let.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil
S oblibou říkám, že jsem jeden z prvních uživatelů internetu v ČR. A hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 jsem se v různých etapách internetem více či méně živil. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing, což otevřelo zcela novou etapu mého života. 

Dovednosti:
Je málo věcí, které neumím. A to se poměrně rychle naučím, když je to potřeba. :) V rámci PTL připravuji marketingové strategie, hlubší analýzy a snažím se, aby jak zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborná sekce České společnosti pro systémovou integraci. V současné době mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
copywriting – senior, SEO – junior

Zkušenosti:
přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba