SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

5 tipů na předvánoční marketing a bohatšího Ježíška

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Předvánoční čas nemám zrovna dvakrát v lásce. Jak potřebuji být každý den kreativní v práci, tak  pak už nechci složitě přemýšlet i v soukromí, takže vymýšlení vánočních dárků pro blízké je pro mě doslova utrpení. A s tvorbou námětů na předvánoční sérii článků to mám podobně. Samotné psaní mě baví a jde rychle od ruky, ale proces tvorby témat je občas věru náročný. Naštěstí mám pár tipů, jak pokaždé přijít s něčím zajímavým. Podívejte se, o čem psát a kterak s tímto obsahem dále pracovat, abyste z něj vytěžili maximum a měli bohatšího Ježíška.

Předvánoční období je nejoblíbenější období většiny obchodníků, a tedy i e-shopařů. Každý z nich cítí (a zcela oprávněně) zvýšenou šanci na prodej i jinak zdánlivě neprodejných produktů či služeb. Takže už v předstihu udělá vše pro to, aby lidé, trpící nákupní horečkou, stonali právě u něj. Proto si přichystá sérii prodejních článků na blog, kde za využití vhodných klíčových slov představí své zboží.

1. Optimalizujte na vánoční klíčová slova

Určitě máte zpracovanou analýzu klíčových slov, takže znáte ty nejdůležitější fráze pro váš byznys. V předvánočním období je ale potřeba zapátrat a vyhledat slova, slovní spojení či longtailové výrazy sezónního typu. To znamená slova, která obsahují přívlastek „vánoční“, „předvánoční“ či upřesnění „na Vánoce“, „o Vánocích“ a podobně.

Je vhodné zacílit co nejkonkrétněji, aby daná fráze měla co nejmenší konkurenci a úzce specifikovat, pro koho je obsah určený. Například „vánoční dárek pro fotbalistu“ nebo „vánoční dárek pro pejskaře“. Možností je spousta. Stačí vycházet z AKS a popřemýšlet, co a v jakém znění lidé hledají.

2. Inspirujte

Většina lidí před Vánoci tápe a netuší, co letos koupit. Inspirujte je a snažte se vymyslet tipy na dárky pro co největší segment možných zákazníků. Cílit pak lze konkrétně, konkrétněji či superkonkrétně. Můžete tedy přijít s nápady na prezenty pro ženy, muže, děti, maminky, tatínky, babičky, dědečky, ale i pro sportovce, fotbalisty, fanoušky Barcelony, obdivovatele Lionela Messiho apod. Každý článek obdařte nějakým produktem z vašeho e-shopu, odkažte na něj a uvidíte, že hned získáte další publikum.

3. Sdílejte (před)vánoční obsah na sociálních sítích

Série článků s využitím správných slov vám zajistí přirozenou návštěvnost z výsledků vyhledávání, ale byla by škoda zapomínat i na ostatní kanály. Každý text propagujte na Facebooku, Instagramu, Twitteru či Pinterestu, abyste ho rozšířili mezi svým publikem a s jejich pomocí i dále.

4. Vytvořte sváteční PPC

Ano, i sezónní placené kampaně mohou raketově podpořit vaše prodeje v tomto období. Využijte připravených slovních spojení a vytvořte z nich PPC reklamu, prostřednictvím které si posichrujete předvánoční návštěvnost. Mějte ale na paměti, že před Vánoci bývá z důvodu velké konkurence a tlaku na reklamu vše dražší. V prosinci jsou inzerenti ochotni více zaplatit, čehož reklamní systémy logicky využívají, takže například cena za proklik je větší než normálně.

5. Využijte dárkových poukazů

Je logické, že ne vše lze zabalit a uložit pod stromeček. Praktičtější (a prostorně objemnější) věci do domácnosti, na zahradu či kamkoliv jinam jsou jako dárek určitě vhodné, ale do obýváku se nevejdou a ani by se tam nehodily. Pro tyto případy doporučujeme vytvořit vizuálně atraktivní dárkové poukazy v různých hodnotách, které dají manželky svým choťům místo motorové pily, sekačky na trávu nebo třeba střešních tašek.

U těch nejprodávanějších produktů je možné udělat konkrétní poukázky přímo na dané zboží. Prezent tak splní účel a zároveň nebude svojí přítomností „kazit“ sváteční atmosféru. Poukazy jsou praktické i proto, že se dají pořídit i na poslední chvíli a poslat automatizovaným e-mailem i na Štědrý den. Zákazníkovi stačí si jej vytisknout, vložit do obálky a dát pod stromeček.

Vouchery zároveň mohou dobře navýšit obrat v novém roce, kdy obvykle bývají prodeje slabší. Z tohoto důvodu určitě doporučujeme nastavit dobu platnosti.

Nejste na to sami

Nemáte čas, vymýšlet si zajímavá a z pohledu SEO relevantní témata, zpracovat je do podoby článků a poté s nimi dále pracovat tak, abyste dostali lidi v tomto klíčovém období na váš web? Obraťte se na nás. Rádi vám s předvánočním marketingem pomůžeme.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil
Nemohu vykonávat práci, kterou jsem dělal celý život. To neznamená, že nebudu dělat něco jiného. PTL mi dala možnost žít každodenní život obyčejného smrtelníka a získat ztracené sebevědomí.

Dovednosti:

Zkušenosti:

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil

Práce v týmu lidí, kteří se umí vyrovnávat s životními zkouškami, váží si práce, jsou kolegiální, proaktivní, inovativní, a ještě k tomu mají smysl pro humor, mě opravdu baví.

Dovednosti:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutp.

Zkušenosti:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil
Oceňuji rozmanitou náplň práce, u níž nehrozí stereotyp a kritiku, která je vždy konstruktivní a napomáhá profesnímu růstu.

Dovednosti:

Zkušenosti:

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafickému designu se věnuji téměř odjakživa, nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii. Těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:

Zkušenosti:
….