SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Proč se klienti PTL, s.r.o. nemusí bát GDPR?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Nemusíte být zkušeným luštitelem křížovek, abyste v posledních měsících na hádanku „noční můra na 4“ automaticky odpověděli „GDPR“. A měli byste, bohužel, pravdu. Zcela zbytečně. Smutnou pravdou totiž je fakt, že na GDPR je nejtěžší ho pochopit. Aplikace už pak není takový problém. My v PTL naštěstí tomuto nařízení už přišli na kloub a našim klientům rádi vložíme podmínky odpovídající General Data Protection Regulation na webové stránky zcela zdarma!

Kde není prováděcí předpis, tam ani smrt nebere, protože zkrátka neví jak. A s implementací GDPR to je stejné. Byrokaticko-právní jazyk je i pro nadaného lingvistu pořádný oříšek, takže není divu, že normální smrtelník v něm tápe a neví, která bije. Pojďme ale nahlédnout pod pokličku příprav společnosti PTL na GDPR. Ta spočívala zejména v aktualizaci Zásad ochrany osobních údajů a vytvoření interní směrnice, zaměřené na ochranu osobních dat. V prvně jmenovaném šlo například o zodpovězení těchto otázek:

  • Jaké osobní údaje zpracováváme?
  • Jak dlouho je zpracováváme?
  • Proč je zpracováváme?
  • Jak zajišťujeme jejich ochranu?
  • Komu je poskytujeme?
  • Máte právo odvolat svůj souhlas se zpracováním osobních údajů a na výmaz?
  • Na koho se můžete obrátit v případě námitek?
  • Co jsou Cookies, k čemu slouží a proč jejich prostřednictvím od vás chceme získávat dodatečné informace?

Během tvoření nové interní směrnice bylo milou povinností přidělit našemu jednateli další funkci. Nyní se už může pyšnit i titulem „odpovědná osoba na dodržování ochrany osobních údajů“. Pokud nepočítáme implementaci většiny institutů, již uvedených v Zásadách ochrany osobních údajů, tak směrnice zavazuje především k:

  • uzavírání a evidování zpracovatelských smluv či závazek mlčenlivosti s každým, kdo v souvislosti s poskytováním našich služeb může přijít do styku s osobními údaji klientů. Jedná se například o hostingové společnosti, jejichž produkty využíváme (např. pronájem domény, virtuálního serveru, cloudu apod.), externí dodavatele jakéhokoliv softwaru, který ukládá či zpracovává osobní údaje, nebo naši paní účetní, která není kmenovou zaměstnankyní PTL, s.r.o.
  • strukturalizované archivaci dat
  • princip jednotné antivirové ochrany na služebních počítačích
  • politika silných hesel a automatickém zamykání monitoru při delší době neaktivity
  • souhlasu se Zásadami, který je i prostřednictvím dodatku připojen k pracovní smlouvě či jinému smluvnímu závazku o provedení práce pro osoby, které vykonávají v zaměstnaneckém či jiném poměru službu pro společnost PTL, s.r.o.
  • zakoupení nehořlavého trezoru, v němž bude správce ICT uchovávat zálohy všech dat

Je třeba upravit i web

Do souladu s GPDR je třeba uvést i webovou prezentaci. Ještě nás čeká nainstalovat nové doplňky a upravit nastavení těch stávajících. Tak, aby zájemci mohli zobrazovat jaké osobní údaje a kde jsou zpracovávány a ty údaje, které nejsou potřeba (např. IP adresa) byly automaticky anonymizovány. Hlavně je třeba zajistit, aby se IP adresa návštěvníka a podobné údaje neposílaly bez jeho souhlasu na servery třetích stran, což se u některých běžně používaných pluginů děje. Čekáme na aktualizaci doplňku WooCommerce, která má vyjít příští týden a která bude umožňovat uvést e-shop do souladu s GDPR.

Po naše zákazníky, kterým jsme vytvářeli webové stránky, provedeme potřebné aktualizace v rámci pravidelného servisu nejpozději 25.5.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil
S co nejmenší vynaloženou částkou co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu? Proto se věnuji hlídání běhu kampaní. Samotná optimalizace kampaně vyžaduje čas, který se vyplatí. Optimalizace vyžaduje dodatečnou mírou zkušeností. Tu mám přes 6 let.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil
S oblibou říkám, že jsem jeden z prvních uživatelů internetu v ČR. A hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 jsem se v různých etapách internetem více či méně živil. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing, což otevřelo zcela novou etapu mého života. 

Dovednosti:
Je málo věcí, které neumím. A to se poměrně rychle naučím, když je to potřeba. :) V rámci PTL připravuji marketingové strategie, hlubší analýzy a snažím se, aby jak zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborná sekce České společnosti pro systémovou integraci. V současné době mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
copywriting – senior, SEO – junior

Zkušenosti:
přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba