SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Kolotoč internetového marketingu

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

V poslední době se velmi často setkávám s výrazem internet marketing. Řada lidí jej používá v rámci své komunikace s okolím, aniž by třeba znali jeho význam.

Samostatný pojem internet je celkově hodně rozšířen a asi každý ví, co se pod ním skrývá. Ano, dokonce i já to vím. Ale i tak se na to pojďme podívat. Po sametové revoluci nastala v naší malé zemičce éra počítačů. Podniky, firmy je začaly využívat zpočátku v rámci účetnictví, stavu materiálu na skladě apod.

Ale víte, že inteSamostatný pojem internet je celkově hodně rozšířen a asi každý ví, co se pod ním skrývá. Ano, dokonce i já to vím. Ale i tak se na to pojďme podívat. Po sametové revoluci nastala v naší malé zemičce éra počítačů. Podniky, firmy je začaly využívat zpočátku v rámci účetnictví, stavu materiálu na skladě apod.rnet měl již v té době svou historii? Sama jsem tipovala, že se začal společností šířit zhruba v 80. letech minulého století. Jsem jen člověk,  a tudíž se i mýlím. Představte si, co jsem zjistila. Internet začal lidem sloužit hned po druhé světové válce, tedy po roce 1945, a je úzce spojen se vznikem počítačů a později počítačových sítí, což umožnilo vzájemnou komunikaci. Předchůdcem dnešního internetu byl ARPANET (experimentální síť), k jehož spuštění došlo v roce 1969 agenturou ARPA – později DARPA.  Shrnu-li to, tak internet tvoří myšlenku globální sítě.

Když jsem v devadesátých letech 20. století studovala na střední škole, seznámila jsem se poprvé s počítačem. Byla jsem nadšená svou prací v rámci programu T602, podstatně starší verze současných textových editorů. Co se týče samotného internetu, tak přístup k němu jsme jako studenti měli dosti omezený. Ještě dnes si pamatuji na jednu z hodin počítačů (dnes informatiky), kdy náš pan profesor k mé spolužačce (která nosila na tu dobu hodně dlouhé nehty) trefně poznamenal, aby si ostříhala ony dlouhé nehtíky, protože jinak mu do klávesnice udělá díry. V té době mě jako pubertální studentku opravdu nenapadlo, že internet bude využívat celý svět v rámci své masové komunikace. A už vůbec si nedokázala představit nějaký internetový marketing.

Také vás z tohoto slovního spojení mrazí? Mně tedy běhal mráz po zádech rychlostí formule. A on k tomu vlastně není vůbec žádný důvod. A víte proč? Protože když si představíte, co se pod tímto pojmem skrývá v češtině, zjistíte, že to není žádný bubák pod postelí v osobě Chucka Norrise. Díky bohatému českému jazyku můžete dát plný plyn vaší představivosti.

Pokud jen máte minimální základní znalosti současného moderního chápání v rámci internetu, počítačů apod., určitě s tím nebudete mít problém. Ano, bála jsem se toho cizího slova, ale dnes jsem v situaci, kdy se své osobě Strašpytlíka směji. Ono je to vlastně nakonec všechno velmi jednoduché a jak se říká: „Člověk má zkusit všechno.“ Tak jsem zkusila se nebát.

Pro vaši představu uvedu příklad. Jste osoba, která chce něco vyrobit, udělat. Třeba muž potřebuje opravit auto, ale k tomu mu nepostačí jen jeho ruce… nezbytným se pro něj stává třeba šroubovák, kladivo. Obecně si takové pomůcky můžeme představit pod pojmem nástroje, ty potřebuje třeba maminka k úklidu domácnosti – koště, hadr, kýbl s vodou apod.

Že ještě stále nevíte, co je to marketing? Podíváme se na to společně. Definicí tohoto pojmu je nespočet. Obecně vzato můžeme marketing chápat jako proces řízení směřující k poznání, ovlivnění, a nakonec uspokojení potřeb a přání zákazníků. Efektivním a vhodným způsobem tím zajišťuje splnění cílů organizace.

Internet marketing využívá soubor aktivit, které aplikuje právě v internetovém prostředí. Důležité se tak pro něj stává pochopení potřeb a přání klientů, jež musí uspokojit. Tím nastává vztah kvalitní dlouhodobé spolupráce. Všechny internetové nástroje se musí navzájem podporovat pro nastavení toho správného efektu.

Laicky bych tento stav mohla popsat třeba takto

Mám firmu (společnost) zaměřenou na výrobu a prodej ponožek. Jako materiál využívám 100 % bambusové vlákno. Mým cílem je samozřejmě co nejvíce prodávat. Tudíž potřebuji získat nové klienty, které si musím udržet a učinit je spokojenými. Také ale potřebuji, aby lidé věděli, že k výrobě využívám čistě přírodní materiály. A v dnešní době bude jistě podstatná i cena. Abych byla ve svém podnikání úspěšná, musím pro to něco udělat. Využití internetového marketingu je velmi dobrá možnost, jak relativně levně dát o svých výrobcích potenciálním zákazníkům vědět.

Už rozumíte tomu, co jsem tu chtěla říct – tedy napsat? Pokud vše shrnu do podstatných bodů, jedná se o to, že internet marketing je vlastně reklama na internetu. Využívá k tomu různých nástrojů, které jsou pro kvalitní inzerci důležité. K těm základním patří SEO, analýza klíčových slov, kvalitní obsah, PPC kampaně a off-line podpora prodeje.

Vrátím se k příkladu firmy vyrábějící ponožky z bambusových vláken. Jsem nadšená z využití internetové reklamy a vnímám její sílu. K tomu, aby ta má inzerce (prezentace firmy) byla úspěšná a splnila pozitivní očekávání, musím využít všech jejích nástrojů. Základem se tím pro mě stává nastavení správného cílení kampaně s využitím těch správných (mou cílovou skupinou hledaných) klíčových slov.

Máte-li firmu nebo se chystáte nějakou založit, určitě do toho jděte a nebojte se, protože dynamika a globálnost internetového marketingu je v současnosti nezastavitelná. Stává se tak nedílnou součástí marketingového mixu úspěšného podnikatele.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba