Nemůžete být expertem na všechno. Ano, správný podnikatel je sice sám sobě programátorem, administrátorem, ideamakerem, copywriterem i SEO specialistou, jenže veškeré činnosti, které se s těmi profesemi pojí, ovládá jen částečně. Jistě, pro začátek to stačí, ale polovičatě řešená optimalizace pro vyhledávače znamená i naplnění pouze 50 % potenciálu, který ve vašem projektu dříme. A to je škoda, nemyslíte? Přitom řešení je relativně rychlé, snadné a levné – SEO audit.
Konstruktivní kritika je nezbytným předpokladem progresu. Což o to, dílčího úspěchu lze dosáhnout i s počátečním nadšením, ale nikdo není dokonalý a ani sebevětší entuziasmus v kombinaci s prvotním stádiem workoholismu vám nezajistí úspěšnou online propagaci toho, v čem jste nejsilnější. Pokud chcete dostat váš internetový byznys na další level, SEO audit je tím pravým prvním krokem na cestě k vyšší metě. Snaha o dosažení tohoto cíle svépomocí se sice často jeví jako sisyfovská práce, ale s vhodným manuálem ji zvládnete raz dva.
Tento text vám poskytne veškeré informace, abyste zjistili, zda je SEO audit to, co potřebujete k posunutí vašeho byznysu na vyšší level. Proto je poměrně dlouhý, takže hned na úvod vkládáme pro lepší orientaci rozcestník.
- Nultá fáze SEO auditu? SEO analýza zdarma
- První fáze SEO auditu
- Co je SEO audit?
- Jaké konkrétní výhody vám SEO audit přinese?
- Lokalizace SEO auditu
- Druhá fáze SEO auditu – zapracování připomínek
- Potřebujete pomoci s implementací připomínek ze SEO auditu?
Nultá fáze SEO auditu? SEO analýza zdarma
Každý z nás má rád věci a služby, za které nemusí platit. I proto se většina drobných, ale i větších živnostníků a firem nejprve podívá, jestli na internetu není kvalitní SEO test zdarma aby zjistili, jak na tom jsou a jestli vůbec mají co zlepšovat. Odpověď na obě otázky je stejná. A kladná.
Chcete nejprve začít SEO testem, kterým odhalíte (a zároveň zjistit, jak napravit) všechny nedostatky na svém webu? V tom případě vám doporučujeme naší SEO analýzu zdarma.
V našem srovnání SEO testů zdarma jsme zjistili, že jde o jediný bezplatný SEO test na českém trhu, jehož výsledky neobdržíte ihned. To zní jako negativum, ale zdání klame. Důvod této skutečnosti tkví v tom, že zatímco ostatní reporty dělají roboti (nebo automatizované programy, chcete-li), tuto analýzu dělá člověk. Stačí vyplnit html adresu a klíčové slovo zaměření vašeho webu a do druhého pracovního dne zdarma obdržíte profesionálně zpracovanou analýzu, díky níž zjistíte:
- Co máte na webu dobře a na čem tratíte.
- Přehled umístění stránek v hlavních vyhledávačích.
- Jak si stojíte v porovnání s vaší konkurencí.
- Zda máte na webu nefunkční odkazy.
- Jak se vaše stránky zobrazují na mobilech a tabletech.
- Váš vliv na sociálních sítích.
K tomu navíc ještě dostanete průvodní zprávu s názorným vysvětlením těch nejdůležitějších aspektů SEO testu, abyste byli okamžitě v obraze, a i těm odbornějším věcem porozuměli na první dobrou.

Prostřednictvím SEO analýzy zdarma získáte obecné povědomí o tom, jak jste na tom z pohledu SEO a kde vás nejvíce tlačí bota. Někomu to stačí, aby opravil alespoň zásadní nedostatky, ale většina lidí míří výš a touží po maximální možné optimalizaci, aby získali výhodu před konkurencí. Proto si nechá v rámci druhého kroku za lepším SEO skóre nechá udělat SEO audit. Podívejte se, oč vlastně jde, jak vypadá a co od něj můžete čekat.
Co je SEO audit?
SEO audit vám poskytne komplexní zpětnou vazbu na váš web. Odkryje pohled vyhledávačů a jejich robotů, který je nezbytný pro efektivní optimalizaci. Dostanete přehledný souhrn toho, co máte na vstupní stránce i jednotlivých podstránkách dobře, v čem zaostáváte a návod, jak veškeré chyby napravit. Ukáže vám toho ale ještě mnohem víc. Podívejte se na 8 důvodů, proč se se vám vyplatí objednat si SEO audit.
Jaké konkrétní výhody vám SEO audit přinese?
1. Získáte porovnání s konkurencí
Rank tracking vám ukáže, jak si stojíte v nejdůležitějších vyhledávačích na relevantní klíčová slova. Zjistíte, jak se vaše pozice průběžně mění a získáte elementární přehled o statistikách konkurence. Samozřejmě, mohli byste si každý měsíc tato spojení ručně zadávat do všech vyhledávačů a průběžně si zapisovat, na jaké pozici vy i vaši rivalové jste, ale kdo má na to čas?

2. Získáte přehled SEO problémů webu obecného charakteru a návod k jejich napravení
Jaká je celková míra optimalizace vašeho webu? Kolik jsme našli problémů? Odpovědi na tyto (a ještě mnohé další) otázky naleznete v následujícím přehledu.

Zároveň v něm objevíte i jednoduchý návod, jak nalezené problémy odstranit a zvýšit tak celkovou míru optimalizace.


3. Získáte podrobný přehled SEO problémů webu u všech landing pages a návod k jejich napravení
Poté, co odstraníte ty nejdůležitější nedostatky obecnějšího charakteru, se podíváme na každou vstupní stránku, na kterou můžete odkazovat reklamu či odkazy zvlášť. A pěkně detailně. Dostanete srozumitelný přehled a návrhy na opravu zásadních i méně závažných chybiček, které vám brání v rozletu. Zároveň zjistíte, co tam máte správně a od čeho se tedy můžete odrazit.

4. Zjistíte, jak rychle se načítají všechny vaše stránky a návod k případnému zlepšení
Všichni víme, že rychlost je jedním z nejdůležitějších hodnotících faktorů algoritmu vyhledávání, a proto by se neměla brát na lehkou váhu. V této sekci se dozvíte, jak rychle se načítají jednotlivé stránky, kde je prostor ke zlepšení a jak ho případně docílit.

5. Zjistíte, jak je váš web optimalizovaný pro mobilní zařízení a dostanete i návod k případnému zlepšení
Doba, kdy jsme na internetu surfovali pouze přes počítač, je dávno pryč. Nyní se většina připojení i vyhledávání uskuteční prostřednictvím mobilních zařízení. A ví to i Google, který už znevýhodňuje weby s pomalým načítáním na mobilních zařízeních. Jak jsou na ně vaše stránky optimalizovány? Jak rychle se načítají? Co je v pořádku, které atributy by potřebovaly vylepšit a jak toho docílíte? To je to, oč tu běží.

6. Získáte podrobný přehled o stavu vašeho linkbuildingu a tipy k jeho zlepšení
Kvalitní linkbuilding je nezbytnou esencí efektivní SEO strategie. Jde o natolik důležitou položku, že jí budeme věnovat maximální pozornost. Nejprve prostřednictvím obecného summary zjistíte, kolik zpětných odkazů máte, jak jste na tom v porovnání s konkurencí a kterak si vedete v této disciplíně během posledních osmnácti měsíců.

Poté získáte detailnější statistiku porovnání s konkurencí a zjistíte, jaký kdo má aktuální trend v jednotlivých aspektech linkbuildingu.

Poté už přejdeme k analýze vašich zpětných odkazů. Kam odkazují? Jaká je důvěryhodnost jejich domény? Jsou funkční?

V další části SEO auditu zjistíte, zda se na vašem webu vyskytují nějaké nefunkční či přímo toxické odkazy, které je potřeba odstranit.

Následně zjistíte, které stránky odkazují na konkurenci a možná tak obdržíte i zajímavé tipy na potenciální zpětné odkazy, které vám třeba zatím chybějí a kam byste mohli expandovat.

7. Zjistíte, jak si vedete na sociálních sítích
Jediné, co je horší, než když se o vás mluví, je to, když se o vás nemluví. Tak pravil Oscar Wilde už v 19. století. A jeho slova jsou aktuální i dnes. Jak si vedete na sociálních sítích? Kolik máte citací, sdílení nebo lajků? Jste v kurzu nebo upadáte do zapomnění? Jaký je trend váš i vašich konkurentů na jednotlivých „sockách“? Vše podstatné zjistíte v sekci Social media engagement.

8. Zabráníte stagnaci či zhoršení v oblasti optimalizace pro vyhledávače
Jakýkoliv projekt se dostane na rozcestí, odkud může směrem vpřed pokračovat pouze s externí odbornou výpomocí, protože jeho provozovatel v určité problematice narazí na svůj strop. Dříve či později každý vyčerpá svoji SEO kapacitu a už může pouze zabránit stagnaci (v ideálním případě) či zhoršit (v realistickém případě) svou pozici ve výsledcích vyhledávání. S pomocí SEO auditu však zjistíte, kde je zakopaný pes a zároveň obdržíte i pomyslnou lopatu s návodem, jak ho vykopat.
Lokalizace SEO auditu
SEO je i sama o sobě poměrně náročná disciplína s mnoha odbornými výrazy. Proto jistě oceníte, že jsme celý audit přeložili do srozumitelné, a i laikovi snadno pochopitelné češtiny. Nehrozí proto žádné nedorozumění a vyhodnocení i následná implementace doporučení ke zlepšení tak bude moci proběhnout bez komplikací. Přesvědčte se, že náš audit je tak jednoduchý návod, že vše zvládnete zapracovat sami.
Druhá fáze SEO auditu – zapracování připomínek
Z výše uvedených ukázek je jasné, že na světe existují i těžší věci, než implementování doporučení ze SEO auditu. Opravdu to není žádná věda a s přístupem do administrace vašeho webu to zvládnete levou zadní. Všechny připomínky jsou totiž maximálně konkrétní a každá z nich obsahuje odkaz na část stránky, která potřebuje vyladit, takže budete přesně vědět, kam sáhnout. Ale i kdybyste si náhodou nevěřili, tak se nemusíte bát.
V rámci našeho SEO audit a získáte nejen podrobnou analýzu vašich stránek, ale i vysvětlující komentář, jak odstranit své slabiny. A co nebude jasné, to probereme osobně. V ceně, která je už tak nižší, než byste čekali, totiž máte i 2 hodiny konzultace zdarma, jež by u většiny firem vyšly dráž než celý tento audit dohromady.
Potřebujete pomoci s implementací připomínek ze SEO auditu?
Chcete mít jistotu vysokého SEO skóre a nechcete riskovat úpravy na webu svépomocí? Kontaktujte nás. Rádi vám pomůžeme.