SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

SEO průvodce aneb optimalizace webových stránek – co, kdy a jak?

Představme si SEO v kostce. Search Engine Optimazation, neboli optimalizace webových stránek, představuje disciplínu, jejíž úkol je zajistit, aby se váš web zobrazoval na vybraná klíčová slova a slovní spojení na předních stranách vyhledávačů. Ideálně té první, samozřejmě. Dosáhnete toho pomocí vhodného nastavení formy a obsahu stránky pro automatizované zpracováni v Googlu, Bingu nebo Seznamu.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Podle studie „Audit návštěvnosti internetu“ výzkumného projektu NetMonitor z března 2016 používá v České republice internet 76 % populace starší deseti let, přičemž nejčastější aktivitou je vyhledávání informací, kterému se každý uživatel průměrně věnuje 8 hodin měsíčně.

Následuje komunikace (6,26 hodin) a zpravodajství (2,2 hodin). Čtvrtou nejčastější činnost představuje on-line nakupování (2,1 hodin), jemuž se podle výzkumu společnosti Seznam z března 2015 oddává až 3,4 miliony Čechů.

To už je značná potenciální klientela k oslovení prostřednictvím internetových vyhledávačů. A právě na to se zaměřuje optimalizace webových stránek. Že vám to nic neříká? Možná ji jen znáte pod zkratkou SEO.

Tento text vám vysvětlí vše, co potřebujete vědět o optimalizaci webových stránek. Proto je poměrně dlouhý, takže hned na úvod vkládáme pro lepší orientaci rozcestník.

  • Co je optimalizace webových stránek?
  • Proč je SEO tak důležité?
  • Mechanismus vyhledávání
  • Klíčové faktory pro optimalizaci webových stránek
  • Obsah je král, forma královnou
  • Jak zjistíte vaše SEO skóre a návod k jeho vylepšení?
  • Kdy se projeví výsledky optimalizace webových stránek?
  • Optimalizace webových stránek jako jazýček na vahách (ne)úspěchu
  • Potřebujete pomoci s optimalizací webových stránek?

 

Co je optimalizace webových stránek?

Představme si SEO v kostce. Search Engine Optimazation, neboli optimalizace webových stránek, představuje disciplínu, jejíž úkol je zajistit, aby se váš web zobrazoval na vybraná klíčová slova a slovní spojení na předních stranách vyhledávačů. Ideálně té první, samozřejmě. Dosáhnete toho pomocí vhodného nastavení formy a obsahu stránky pro automatizované zpracováni v Googlu, Bingu nebo Seznamu.

Pokud se zadaří, tak odkaz na vaše stránky bude po zadání klíčových frází zobrazen mezi prvními, čímž získáte četnější a zároveň i cílenější publikum

Proč je SEO tak důležité?

Statistiky z vyhledávačů ukazují, že až 95 % uživatelů „důvěřuje“ vyhledávačům natolik, že se spokojí s výsledky vyhledávání na první straně. Ta ale zobrazuje jen 10 webů v neplaceném přirozeném výběru, které algoritmus vyhodnotí jako obsahově i formálně nejrelevantnější.

Dalších 11 míst je pak na první stránce vyhrazených pro placenou PPC reklamu. Z toho vyplývá akutní potřeba prostřednictvím kvalitní optimalizace webové stránky zvyšovat návštěvnost z tzv. organického výběru vyhledávačů. Ať už proto, že u osob, přicházejících na stránku cíleně po zadání klíčových slov do Googlu nebo Seznamu, je výrazně větší šance poptávky nebo zakoupení služeb oproti „nevyžádané“ reklamě, tak na základě skutečnosti, že pouhých 5 % uživatelů pokračuje v hledání i na následujících stránkách.

Mechanismus vyhledávání

Nejpoužívanějším světovým vyhledávačem je Google, jehož cílem je uspořádat informace z celého světa takovým způsobem, aby po zadání dotazu poskytl nejrelevantnější a nejrespektovanější zdroje informací k požadovanému tématu. Jak funguje mechanismus Google vyhledávání? 

1. Analýza zadaných slov

Jen co odkliknete svůj požadavek, Google nažhaví drát a prostřednictvím sofistikovaných jazykových modelů zjistí, co přesně máte na mysli. Čeština je totiž jazyk krásný, ale pro umělou inteligenci obtížně uchopitelný. Vždyť každé druhé slovo má tolik významů, že i rodilý mluvčí z jiného koutu republiky občas tápe, co chce básník říci… Brňák leckdy Pražákovi neporozumí, ale Google ano. Má na to systém pro analýzu synonym, intepretaci překlepů a posouzení typu dotazů na základě nejnovějších poznatků z oblasti chápání přirozeného jazyka, takže nehrozí riziko kozy a vozu.

2. Vyhledání odpovídajících stránek

Když si Google ujasní, co po něm vlastně chcete, ihned se pustí do práce a bleskově v indexu vyhledá vámi zadaný dotaz a najde vhodné stránky, které vám poskytnou užitečné informace. Ale jak toho docílí?

Několika procesy. Prvním je analýza frekvence klíčových slov na dané stránce. Objevuje se hledané spojení jenom v textu nebo je i součástí titulku článku, podnadpisech, v názvu produktu a podobně?

Obecně platí, že čím větší míra zastoupení klíčových slov, tím konkrétnější a tím pádem i relevantnější zdroj informací. Ale všeho moc škodí. Pokud to s frekvencí použití klíčových slov přeženete nad rámec běžného používání, Google takovou stránku penalizuje a začne ji zobrazovat daleko ve výsledku vyhledávání nebo ji dokonce ze svého indexu zcela vyřadí.

Druhým je primární ověření celkové užitečnosti v kontextu každého dotazu. V této fázi Google třídí výsledky vyhledávání tak, aby nabídnuté stránky opravdu obsahovaly věci, které chcete či byste mohli chtít zjistit. Na obecný dotaz „psi“ tak nevyplivne weby, kde je toto slovo pětsetkrát uvedeno v textu, ale stránky, na nichž naleznete relevantnější a přínosnější obsah – fotky, videa, seznamy plemen atd.

Následuje už jen jazyková kontrola, aby stránky s nabízenou odpovědí byly ve stejném jazyce jako otázka.

3. Vyhodnocení užitečnosti stránek

Každému dotazu by šlo přiřadit tisíce či miliony webů, kde byste možná mohli najít to, co hledáte. V takové konkurenci se laik nemůže vyznat, proto má Google speciální algoritmy k posouzení užitečnosti jednotlivých stránek, aby vám z toho kvanta možností nabídl jen ty nejlepší.

Algoritmy ve snaze o nalezení těch nejrelevantnějších informací berou v potaz aktuálnost obsahu, frekvenci hledaných výrazů, uživatelský dojem, odbornost a popularitu stránky. K tomu slouží například RankBrain či analýza zpětných odkazů.

Uveďme si příklad. Čekáte návštěvu a chcete je překvapit domácími muffiny, které jste buďto ještě v životě nepekli nebo už zapomněli, jak na ně. Automaticky kliknete na první nabídnutou položku, jenže chyba lávky – recept je odfláknutý, zjednodušený a má špatné uživatelské hodnocení. Zkrátka obsahová verze Evžena Oněgina. Zbytečný článek. Během pár vteřin tuto stránku opustíte a dáte šanci té, která byla v Google vyhledávači na třetí pozici.

To už je jiná liga. Přehledná, podrobná a srozumitelná, takže si ji necháte otevřenou na liště počítače, který si vezmete sebou do kuchyně. Protože je přínosná a stojí za přečtení. Celkově tak na tomto webu strávíte mnohem více času než na prvním. A RankBrain to náležitě zohlední.

Pokud dostatek lidí okamžitě uteče z dosud první stránky, Google ji degraduje. Místo ní pak posune výš stránku, která má vysokou míru prokliku a na níž bývají uživatelé v průměru delší dobu.

A podobně je to i se zpětnými odkazy. Pokud budete jako respektovaná chovatelská stanice odkazovat na stránku s prodejcem krmiva pro zvířata, zvednete jí svým doporučením důvěryhodnost v očích zákazníka i Googlu. To samé by platilo v případě pozitivní recenze na blogu známého pejskaře, jako je například Rudolf Desenský. Pochvala od autority v oboru a někoho, koho denně čtou tisíce lidí rezultuje ve větší návštěvnost. A to jak přímou, kdy lidé pouze rozkliknou umístěný odkaz, tak nepřímou, protože Google zobrazí vaše stránky na předních místech všem, kteří podobný produkt hledají. Zaručila se za něj totiž osoba, které Google i veřejnost věří.

Klíčové faktory pro optimalizaci webových stránek

SEO faktory se dělí na 3 hlavní kategorie:

1. On-page faktory

Roboti pro doporučení upřednostňují stránky, na nichž se vyskytují stejná nebo podobná slovní spojení, které uživatel zadal do vyhledávače. Dále se hodnotí bohatý, relevantní a pravidelně aktualizovaný obsah i správné vyplnění údajů ve zdrojovém kódu stránky.

2. Off-page faktory

Ty zahrnují zejména tzv. linkbuilding neboli zpětné odkazy z respektovaných obsahově relevantních stránek, které dodají každé stránce potřebnou autoritu. To v našich podmínkách může být zaevidování do registru lokálních služeb (jako jsou Google My Business nebo Firmy.cz), případně i do oborových katalogů (v případě provozování restaurace např. Restu.cz nebo Zomato.cz) nebo zbožové srovnávače jako Heureka.cz a Zbozi.cz, pokud jde o e-shop. Ideální je pak dosáhnout diverzifikace zdrojů odkazů. K off-page faktorům řadíme i sociální sítě jako Facebook a Twitter nebo Google+, jejichž vliv na SEO v posledních letech stále roste.

3. On-site faktory

Tuto oblast reprezentuje hlavně volba domény a subdomény, využití klíčových slov v názvu jednotlivých stránek a celkově přehledná a uživatelsky „příjemná“ struktura webu, stejně jako jeho design.

Obsah je král, forma královnou

Mezi odborníky panuje shoda v tom, že základem správně optimalizované webové stránky je kvalitní obsah. Proto byste měli usilovat o to, aby se každý návštěvník jednoduše, ale zároveň dostatečně informoval o nabídce všech poskytovaných služeb a nabízeného zboží. V případě e-shopů je pak žádoucí každý produkt stručně popsat, pro vyšší přehlednost zařadit do specifických kategorií nebo přiřadit návod, jak zvolit vhodný výrobek podle individuální potřeby návštěvníka stránky. Lepší orientaci potenciálního zákazníka mohou pomoci i krátké videoklipy o použití, instalaci i údržbě.

Atraktivní obsah však sám o sobě nestačí. Nejde jen o to, co se představuje návštěvníkům, neb podá-li se dobrá věc nesprávným způsobem, přijde i sebevětší kvalita nabízeného zboží vniveč. Stěžejním je celkový způsob prezentace informací. Jestliže v antickém Řecku platilo, že dokonalost tkví v harmonii těla a duše, tak „kalokagathií“ a požadovaným ideálem v kontextu optimalizování webových stránek je harmonie „krásy“ obsahu a formy prezentace informací.

Analýza klíčových slov

Zásadním instrumentem při realizaci optimalizace webových stránek je též analýza klíčových slov. Jejím účelem je najít co nejvíce možných slovních spojení, vztahujících se k oboru dané stránky, jelikož právě tyto obraty mohou využívat potenciální zákazníci ve vyhledávači. Proto je žádoucí, aby copywriter veškerá relevantní slova implementoval do textů na webu a příslušné sekce ve zdrojovém kódu.

Copywriting

Jaká jsou textová pravidla pro optimalizaci webových stránek?

Kde byste měli mít použitá klíčová slova?

  • V titulku 
  • V nadpisu H1 
  • V podnadpisech H2 a dále
  • V URL adrese 
  • V meta description (popisu)
  • V názvu použitých obrázků a jejích popisků v administraci
  • V samotném obsahu 


Ideální frekvence klíčových slov

Jaká je optimální hustota klíčových slov? Ideální míra frekvence klíčových frází na stránce neexistuje. Taková je pravda. Ano, v minulosti byly doporučovány určité procentuální hodnoty, ale doba pokročila. A vyhledávače s ní. Nyní jsou už algoritmy Google tak vyspělé, že většinou promptně odhalí nepřirozeně vypadající text. Přijít pak může zákonitý trest. V lepším případě ignorací daného článku. V horším celého webu

Frekvenci klíčových frází volte v závislosti na délce textu tak, aby jejich umístění bylo vhodné a pokaždé dávalo smysl. U článků kratšího rozsahu například v prvním odstavci, uprostřed a v závěru. Atraktivní obsah je přirozený, věcný, srozumitelný a čtivý. Nemusíte se ani otrocky držet pouze jednoho tvaru klíčových slov. Hrejte si s nimi. Skloňujte je. Bez obav. I v takovém případě Google klíčová slova rozpozná a zaindexuje. Piště kreativně a primárně pro lidi.

UX

Důležitým elementem, na kterém staví každý e-shop nebo informační web, je také UX neboli „uživatelský prožitek“. Co je UX? Inu, jde o jakousi kostru, na níž grafik navrhne obal a které kodér vdechne život funkcionalitou. Tento skelet pak definuje vše, co zákazník uvidí na hlavní stránce, jakým způsobem budou uspořádaný kategorie produktů a jak bude možné si z nich vybírat. Uživatelský prožitek zahrnuje i logiku procházení stránek, volbou funkcí, které návštěvníci mohou potřebovat a umísťování ovládacích prvků na vhodná místa.

Uživatelský proživot má za úkol udělat produkt co nejlépe použitelným. Tak, aby každý ihned věděl, s čím má tu čest a jak by s tím měl nakládat.

Donald Norman, otec-zakladatel fenoménu UX, tento princip použitelnosti vysvětloval  prostřednictvím analogie s otevíráním různých typů dveří. Jedny otevíráte zatlačením, jiné musíte potáhnout, ale někdy omylem narazíte do skla, které jste si spletli s ultramoderními tenkými dveřmi.

Zkrátka je fajn mít jistotu, že to, čím zrovna chcete projít, jsou opravdu dveře. A ideálně hned rozpoznat, ze které strany se otevírají a jak. To, že se ještě dnes pravidelně setkáváme s vysvětlujícími nápisy „tlačit“ nebo „táhnout“, je důsledkem nedostatečného uživatelského prožitku v oblasti dveřního průmyslu.

UX se tedy snaží poskytnout lidem informace přehledně, uživatelsky nenáročně, a právě v takovém množství, které je v danou chvíli adekvátní.

Jak zjistíte vaše SEO skóre a návod k jeho vylepšení?

Na internetu najdete mnoho bezplatných SEO testů.  Z nich doporučujeme naší SEO analýzu zdarma, která vám ukáže základní informace o tom, jak si vedete z pohledu optimalizace pro vyhledávače. Nejlepší je ale udělat si SEO audit.

SEO audit

Ten vám totiž poskytne komplexní zpětnou vazbu na váš web. Odkryje pohled vyhledávačů a jejich robotů, který je nezbytný pro efektivní optimalizaci. Dostanete přehledný souhrn toho, co máte na vstupní stránce i jednotlivých podstránkách dobře, v čem zaostáváte a zároveň i jednoduchý a přehledné návod, jak veškeré chyby napravit. Přesvědčte se sami.

1. Získáte porovnání s konkurencí

SEO audit 1

2. Získáte přehled SEO problémů webu obecného charakteru a návod k jejich napravení

Jaká je celková míra optimalizace vašeho webu? Kolik jsme našli problémů? Odpovědi na tyto (a ještě mnohé další) otázky naleznete v následujícím přehledu.

Zároveň v něm objevíte i jednoduchý návod, jak nalezené problémy odstranit a zvýšit tak celkovou míru optimalizace.

3. Získáte podrobný přehled SEO problémů webu u všech landing pages a návod k jejich napravení

Poté, co odstraníte ty nejdůležitější nedostatky obecnějšího charakteru, se podíváme na každou vstupní stránku, na kterou můžete odkazovat reklamu či odkazy zvlášť. A pěkně detailně. Dostanete srozumitelný přehled a návrhy na opravu zásadních i méně závažných chybiček, které vám brání v rozletu. Zároveň zjistíte, co tam máte správně a od čeho se tedy můžete odrazit.

4. Zjistíte, jak rychle se načítají všechny vaše stránky a návod k případnému zlepšení

Všichni víme, že rychlost je jedním z nejdůležitějších hodnotících faktorů algoritmu vyhledávání, a proto by se neměla brát na lehkou váhu. V této sekci se dozvíte, jak rychle se načítají jednotlivé stránky, kde je prostor ke zlepšení a jak ho případně docílit.

5. Zjistíte, jak je váš web optimalizovaný pro mobilní zařízení a dostanete i návod k případnému zlepšení

Doba, kdy jsme na internetu surfovali pouze přes počítač, je dávno pryč. Nyní se většina připojení i vyhledávání uskuteční prostřednictvím mobilních zařízení. A ví to i Google, který už znevýhodňuje weby s pomalým načítáním na mobilních zařízeních. Jak jsou na ně vaše stránky optimalizovány? Jak rychle se načítají? Co je v pořádku, které atributy by potřebovaly vylepšit a jak toho docílíte? To je to, oč tu běží.

6. Získáte podrobný přehled o stavu vašeho linkbuildingu a tipy k jeho zlepšení

Kvalitní linkbuilding je nezbytnou esencí efektivní SEO strategie. Jde o natolik důležitou položku, že jí budeme věnovat maximální pozornost. Nejprve prostřednictvím obecného summary zjistíte, kolik zpětných odkazů máte, jak jste na tom v porovnání s konkurencí a kterak si vedete v této disciplíně během posledních osmnácti měsíců.

Poté získáte detailnější statistiku porovnání s konkurencí a zjistíte, jaký kdo má aktuální trend v jednotlivých aspektech linkbuildingu.

Poté už přejdeme k analýze vašich zpětných odkazů. Kam odkazují? Jaká je důvěryhodnost jejich domény? Jsou funkční?

V další části SEO auditu zjistíte, zda se na vašem webu vyskytují nějaké nefunkční či přímo toxické odkazy, které je potřeba odstranit.

Následně zjistíte, které stránky odkazují na konkurenci a možná tak obdržíte i zajímavé tipy na potenciální zpětné odkazy, které vám třeba zatím chybějí a kam byste mohli expandovat.

7. Zjistíte, jak si vedete na sociálních sítích

Jediné, co je horší, než když se o vás mluví, je to, když se o vás nemluví. Tak pravil Oscar Wilde už v 19. století. A jeho slova jsou aktuální i dnes. Jak si vedete na sociálních sítích? Kolik máte citací, sdílení nebo lajků? Jste v kurzu nebo upadáte do zapomnění? Jaký je trend váš i vašich konkurentů na jednotlivých „sockách“? Vše podstatné zjistíte v sekci Social media engagement.

Kdy se projeví výsledky optimalizace webových stránek?

Každá snaha o vylepšení SEO aspektů je daného webu je individuální a jedinečná. Proto nelze obecně určit, po jaké době se projeví výsledky. Záleží totiž na více proměnných. Mezi ně, kromě úrovně samotné optimalizace, patří zejména kvalita i kvantita konkurence.

A ta obor od oboru výrazně liší. Zatímco pro většinu hotelů v Praze představuje první strana ve vyhledávači prakticky nedostižnou metu, tak v případě výuky swahilštiny může být její dosažení záležitostí několika týdnů. Je ale nezbytné provádět optimalizaci webových stránek dlouhodobě, systematicky a koncepčně, protože „Google robot nikdy nespí“.

Podobný časový horizont je třeba mít na paměti, pokud se snažíte cíleně optimalizovat na určitou sezónu. Představte si, že se předem chystáte na (před)vánoční čas a chcete si zajistit, abyste měli od začátku co nejlepší místo v SERPu na relevantní klíčová slova. V tom případě je třeba uvažovat jako šachista a myslet o několik tahů dopředu. Chcete mít bohatého Ježíška? Začněte s předvánočními SEO úpravami hned po konci léta.

Optimalizace webových stránek jako jazýček na vahách (ne)úspěchu

Podcenění SEO nebo bagatelizace jeho přínosu představuje pro každý web zahnání sebe sama do marketingového stínu. Tam, pečlivě ukrytý před snadným dohledáním přežívá, ale rozhodně nevzkvétá. Optimalizace webových stránek je v současnosti naprosto klíčovým a nenahraditelným reklamním nástrojem, protože kdo není v „éře Googlu“ jednoduše dohledatelný, ten není vidět. A kdo není vidět, ten nemůže pomýšlet na úspěch.

Optimalizujte vaši webovou stránku. Získáte tím vyšší a cílenější návštěvnost. Uvidíte, že budete vidět.

SEO jako dynamická disciplína

Pravidla optimalizace pro vyhledávače se často mění a rozhodně to nefunguje tak, že jednou upravíte web a pak už máte z pohledu SEO vystaráno. Ani omylem. Je třeba průběžně sledovat novinky a implementovat je. Jaké jsou aktuální trendy v SEO?

Potřebujete pomoci s optimalizací webových stránek?

Chcete mít jistotu vysokého SEO skóre a nechcete riskovat úpravy na webu svépomocí? Kontaktujte nás. Rádi vám pomůžeme.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba