SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

3 tipy na odstranění kreativního bloku

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Múza není holka na zavolání. A kreativita nepřijde lusknutím prstu. Ta mrška je jako toulavá kočka, u které nikdy nevíte, kdy vás zrovna poctí návštěvou. A na jak dlouho poté opět zmizí. Podívejte se na mnou vyzkoušené způsoby, jak bojovat s kreativním blokem.

Hodně lidí si myslí, že po obdržení nějakého „přemýšlecího“ úkolu stačí zapnout počítač nebo vzít do ruky papír s tužkou a můžete okamžitě začít pracovat. Omyl. Takhle to bohužel nefunguje. Kreativita se musí vysedět. A mnohdy potřebuje dost času. Samozřejmě jsou chvíle, kdy si to všechno sedne a z člověka proudí nápady raz dva, ale často tomu musíte jít trošku naproti. Jak?

1. Běžte si zaběhat

Pro mě osobně je běhání ten nejlepší brainstorming. Důvod je prostý. Při těch deseti kilometrech úplně vypnu, nesoustředím se na práci a mám naprosto čistou hlavu. Do ní mi průběžně proudí stovky myšlenek. A pár z nich pokaždé bývá velmi užitečných. Tímto způsobem mě zcela automaticky napadají slogany, náměty na článek nebo lepší varianty už napsaných prodejních textů, na které bych při usilovném přemýšlení nikdy nepřišel. Na fyzickou námahu zkrátka nedám dopustit.

2. Běžte mezi lidi

Pracujete z domova nebo z vlastní kanceláře? Vyrazte do společnosti a socializujte se. Já byl zvyklý vždy na začátku pracovního dne minimálně hodinu času strávit/zabít tlacháním u kafe s kolegy, což mě dostalo do provozní teploty a poté jsem byl schopný kreativně přemýšlet. Tohle ale z home officu není možné a občas je těžké vstát, nasnídat se a beze slova hned podávat nadstandartní výkony. V takovém případě mi pomůže návštěva známého, procházka obchodním centrem nebo práce z kavárny. Opustím totiž to stereotypní prostředí a získám nové podněty, ať už přímo komunikací s lidmi nebo pouze tím, že jsem mezi nimi.

3. Zkuste meditaci

Nevím jak vy, ale já jsem celkem hyperaktivní. Nevydržím moc dlouho sedět na místě a hlavou se mi honí tolik věcí najednou, že to někdy přestávám stíhat. Proto se snažím pravidelně meditovat, pustit si relaxační hudbu, uvelebit se do tureckého sedu a soustředit se pouze na vlastní dech. Na nic při tom cíleně nemyslím a pouze se zklidním. Dříve nebo později se objeví nejrůznější myšlenky. A ty jsou často přínosné. Nejdůležitější je ale ten pocit po meditaci, kdy se „proberu“ uvolněný, spokojený a plný vnitřního klidu. Rázem tak uvažuji trošku jinak než předtím. Podobně to mám se saunou, která na mě má totožný efekt.

Výše zmíněné rady nejsou samospásné. Každý jsme jiný a někdo zkrátka kreativitou příliš neoplývá, takže při vší snaze moc originálních nápadů z rukávu nevysype. V takovém případě je nejlepší obrátit se na někoho, kdo to dokáže. Ušetříte si tím totiž čas, nervy i peníze.

Bojujete s nedostatkem kreativity a už nevidíte světélko na konci tunelu? Kontaktujte nás a přenechte svoje starosti na mně.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba