SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

7 tipů, jak napsat článek

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Chcete nakouknout pod pokličku copywritingu? Zajímá vás, jak psát článek? A proč vlastně „jenom“ článek?! Dobře napsaný text najde uplatnění i v PPC reklamě, e-mailech, propagačních produktech…Internetový marketing by byl bez skvělých textařů „nahraný“. Zvu vás do mojí kuchyně copywritera a prozradím i vám některý z receptů! 😉

Nic není zadarmo – „červenou knihovnu“ nečekejte!

Je to tak – jenom z vody se vařit nedá! Myslíte si, že sednete k počítači nebo čistému listu papíru (mimochodem – stále má kouzlo držet v ruce pero a vést tahy vytvářející „chutný pokrm“ pro oči…), smysluplné věty vám budou jen tak plynout a šup – úžasný článek je na světě?

Tak to chodí možná v té červené knihovně. Realita je prostá – učit se u zkušenějších, číst, hledat informace, znát pravidla a znovu se učit – bez každodenní poctivé práce na sobě sice můžete uvařit… Ale bude to „k jídlu“?

Jak jsem se „vyskytla“ v kouzelné, barevné a voňavé kuchyni chutných textů?

Znáte to jistě všichni. Někdy si s námi život či osud – dosaďte si sami – pěkně pohrává. Člověk si řekne: „To bych nemohl dělat…“, a dojde často do životní fáze, kdy mu přesně TO vstoupí do cesty.

I mě donutily okolnosti radikálně změnit profesi. Prošla jsem si etapou strachu, pochybování, nutkavého pocitu to vzdát… Ale časem – ani nevím jak – přerůstaly mé obavy v krásnou symbiózu mezi mnou a písmeny. Samozřejmě že si občas písmenka dělají, co chtějí a odmítají poslouchat. Přesto se už spolu domluvíme…a nakonec skočí do toho správného hrnce. 🙂

Emoce jsou základ!

Já to tak prostě mám… Můžu projít mnoho kurzů, kde naučí techniku, pravidla (a bez toho se neobejde žádný dobrý textař). Pokud se však na dané téma „nenacítím“, bude článek jako jídlo ze závodní jídelny – sice zasytí, ale vážně si čtenář pochutná??

Nic se ale nemá přehánět. Ani emoce… Říkáte si, že už jste z mé emocionální kuchyně tak nějak „přeslazení“? Tak to je super! Protože je načase si konečně naložit pořádnou porci informací, kterou jsem vám slíbila naservírovat. Takže…jdeme vařit! 😉

7 tipů do kuchařky „Jak psát článek“

Nedávno jsem dokončila online kurz pro copywritery. Pomohl mi získat další dílky do nekonečné skládačky umění psát texty. A s vámi se podělím o pár užitečných rad, jak psát články, aby se „četly“.

  1. Konkrétnost – myslete na to, kdo bude váš text číst; nebojte se jít do detailů; příliš obecný text nemusí být pro čtenáře dost srozumitelný, a ne vždy mu bude jasný smysl textu.
  2. Trpný rod – vyhněte se mu, pokud máte možnost použít v textu rod činný; před každým odevzdáním textu si projděte text ještě jednou a zaměřte se čistě na trpný rod.
  3. Zájmena – přivlastňovací zájmena dokážou z věty jednoduché udělat větu 2krát delší; škrtejte je, kdykoli je to možné; zjednodušíte věty a text plyne mnohem lépe.
  4. Fráze – pozor na prázdné fráze a složité větné konstrukce.
  5. Můžete – n e p o u ž í v e j t e; pokud v textu zvolíte jako výzvu sloveso „můžete“, nabízíte čtenáři variantu „nemusíte“.
  6. Citace – dobrý prostředek pro větší důvěryhodnost článku; ovšem citujte s citem.
  7. Nadpis – nakonec?? Ano, jako poslední krok po napsání článku vymýšlejte nadpis; je to nejdůležitější prvek článku; často rozhoduje, jestli jste článek nepsali zbytečně. Nezaujme nadpis, mám číst vůbec dál?! Prostě bez skvělého nadpisu nevíte, jak psát článek správně.

Pro koho vaříš – pro koho píšeš

Výborný kuchař vždy myslí na člověka, pro kterého vaří. Ptá se sám sebe: „Objednal bych si tohle jídlo? Chutnalo by mi?“

Výborný copywriter vždy myslí na člověka, pro kterého píše. Ptá se sám sebe: „Zaujal by mě tento článek? Přečetl bych ho?“

Bez neustálého celoživotního procesu vzdělávání nelze profesně růst… Vždy může být další jídlo chutnější a článek čtivější. Hlavně nikdy nezapomeňte vložit do jakékoliv činnosti kousek sebe. A to nás v žádném kurzu nenaučí…

Dobrou chuť a dobré čtení! 🙂

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba