SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

MailChimp – nejlepší parťák pro váš emailing

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Newslettery jsou nedílnou součástí každé správné marketingové strategie. Jejich prostřednictvím totiž snadno a hromadně oslovíte všechny své kontakty nebo jen vybranou část z nich, na kterou právě cílíte. A pokud si myslíte, že nastavování a správa emailingového nástroje vyžaduje pokročilou znalost HTML či jiné programovací disciplíny, tak jste na omylu. S programem MailChimp to zvládnete levou zadní.

Začněme od toho nejdůležitějšího, k čemu MailChimp slouží?

  1. Zasílání emailů,
  2. vytváření podrobné struktury a designu internetové pošty,
  3. analýza reakcí příjemců na poslané zprávy.

A čeho s tím lze docílit?

  1. Informovat o novinkách na vašem webu či zajímavostech z oboru,
  2. nabízet služby či produkty,
  3. propagovat příspěvky na sociálních sítích.

Jak pracovat v MailChimp?

A jdeme na to. Po kliknutí na tlačítko „create“ stojíte před prvním důležitým rozhodnutím. Chcete vytvořit (a poté svým kontaktům poslat) klasický email, reklamu, speciální landing page, pohlednici nebo formulář k přihlášení? Možnosti je habaděj, ale pro naše potřeby budeme pracovat jen s tou nejvyužívanější z nich, tedy emailem.

Při tvorbě emailu budete mít opět na výběr. Můžete si sestavit jednorázovou zprávu, nastavit automatickou kampaň, využít možnosti poslat pouze samotný text či si v rámci internetové pošty udělat A/B testování. My zvolíme typ kampaně „Welcome new subscribers“, která se používá, když třeba nabízíte trial verzi určité služby nebo nějaký produkt výměnou za registraci a mailový kontakt.

Základem každé kampaně je její pojmenování a zvolení adresátů. Ty vybíráte ze seznamů kontaktů, které do MailChimpu snadno vložíte ručně z tabulky nebo z vaší vlastní CRM databáze. Jak vidíte, tak my jsme v rámci tohoto manuálu vybrali lidi, jež si od nás objednali SEO analýzu zdarma.

Další krok už spočívá v podrobnějším nastavení technických atributů mailu či mailů. V položce „Trigger“ vyplníte, po jaké době od „akce“, která vedla k začlenění do vašeho listu, se zpráva pošle. „Schedule“ slouží ke specifikaci dnů v týdnu či denní doby, filtr k segmentaci využijete pro lepší personifikaci. Třeba si vyberete, že tato kampaň bude cílit na ženy. A pokud máte o svých kontaktech více informací a tím pádem disponuje více segmentačními skupinami, tak můžete dále zúžit okruh příjemců vaší online depeše.

Poslední položku představují tzv. post actions. Ty umožňují daný kontakt ihned po odeslání mailu automaticky odhlásit z této kampaně, vymazat ho ze seznamu nebo přidat do jiné skupiny. Tuto službu využijete kupříkladu, pokud budete chtít nový kontakt přidat mezi adresáty newsletteru s novými produkty a slevovými akcemi až po doběhnutí celé welcome série.

Tlačítkem dole pak můžete přidat libovolný počet mailů v rámci kampaně.

Po rozkliknutí ikonky „Design Email“ už přejdete přímo k nastavování vzhledu samotného mailu. Dostanete na výběr širokou škálu více či méně předpřipravených designů, do nichž poté jen dosadíte váš obsah. My zvolili hned tu první šablonu.

Teď už můžete psát, vkládat obrázky, ikonky na sociální sítě, odkaz do call-to-action buttonku a mnoho dalšího. Jednotlivé elementy lze přidávat dle libosti, fantazii se meze nekladou. Vězte však, že statistiky úspěšnosti říkají, že i v tomto případě je v jednoduchosti síla. Email by proto neměl obsahovat nic, co by mohlo odvádět pozornost od obsahu sdělení.

Až svůj mail vyladíte k dokonalosti, uložte ho a potvrďte odstartování kampaně, které se vám automaticky nabídne. Takto vypadá základní cesta k přípravě emailingové kampaně v MailChimpu. A není zrovna dvakrát složitá, co říkáte?

Free i placená verze

Mailchimp má, stejně jako drtivá většina on-line nástrojů, placenou a neplacenou verzi. Free varianta je pro vás vhodná, pokud máte v databázi maximálně 2000 kontaktů, rozesíláte méně než 12 000 mailů měsíčně a vystačíte si se základní funkcionalitou, segmentací i reporty. A nevadí vám, že se na stránce pokaždé zobrazí ikonka MailChimp.

Placená verze naproti tomu nabízí:

  • odesílání neomezeného počtu mailů,
  • rozšířené možnosti segmentace pro práci s publikem,
  • multivarietní testování,
  • pokročilejší reporting,
  • stránku bez ikonky s opičkou.

 

Pro koho je vhodná?

Placenou verzi MailChimpu využijí zejména větší e-shopy či poskytovatelé služeb, kteří mají rozsáhlou a rozmanitou databázi kontaktů, jimž chtějí pravidelně a co nejvíc personifikovaně posílat aktuální nabídku produktů. Chcete názorný příklad, jak mohou tyto subjekty využít například rozšířené možnosti segmentace pro práci s publikem a multivarietní testování? Máte ho mít.

Představte si, že vlastníte zaběhnutý e-shop, který chcete propojit s nástrojem na posílání mailů. Pořídíte si prémiovou verzi MailChimp a jednoduše ho propojíte s WooCommerce, Shopify, Magentem, BigCommerce, OpenCart, Prestashopem nebo prostřednictvím API s jakoukoliv jinou platformou e-shopu. To vám umožní vytvářet dynamické segmenty na základě chování zákazníka. Budete tak schopni při mailingu pružně reagovat na to:

  • zda provedl objednávku,
  • co si pořídil,
  • jak u vás nakupoval v minulosti,
  • které kategorie produktů či služeb si prohlížel.

 

… a díky tomu daleko lépe personifikovat newslettery, aby jejich obsah odpovídal individuálním preferencím každého člověka z vaší databáze.

Kvůli propojení MailChimpu s e-shopem také lze nastavit automaticky odesílání mailů v souvislosti s koupí produktu, nákupu ve zvolené kategorií zboží nebo nedokončení objednávky, čímž si můžete začít budovat či upevnit vztah s návštěvníkem/zákazníkem. Dále není problém přidat do newsletteru doporučovací blok s produkty, který se automaticky zobrazí každému adresátovi na základě jeho minulých nákupů.

Prostřednictvím funkce multivarietní testování si můžete vyzkoušet, jak budou lidi reagovat až na 8 různých variant mailů, přičemž A/B test vám pomůže najít ty nejlépe fungující, které pak využijete už „naostro“. Zjistíte tak, který ze zvažovaných předmětů použít, kam umístit CTA buttonek nebo jakou tonalitu textu zvolit.  A když máte několik tisíc kontaktů v databázi, tak je taková rada sakra znát.

Cena placené verze

Ceník se odvíjí podle počtu kontaktů, kterým můžete adresovat maily. Určuje se v amerických dolarech.

  • 0-500 kontaktů => 10 $/měsíc,
  • 501-1000 kontaktů => 15 $/měsíc,
  • 1001-1500 kontaktů => 20 $/měsíc,

  • 10 000 kontaktů => 75 $/měsíc.

 

Na co byste ještě v MailChimpu neměli zapomenout?

Nezapomínejte sledovat reporty. Statistika tady má totiž opravdu cenné údaje, protože vždy budete vědět, jaká byla míra otevření každého mailu, kolik lidí ho přečetlo, co je vůbec nezaujalo a kam nejvíc klikali. To je pro vás nejlepší možná zpětná vazba a na jejím základě si můžete krásně vyladit jednotlivé maily i celé kampaně.

Propojte také MailChimp s Facebookem nebo dalšími sociálními sítěmi a sbírejte nové odběratele přímo přes váš profil. Touto cestou také můžete sdílet obsah mailu na vašem profilu či na něm automaticky zveřejňovat, že jste právě rozeslali newsletter.

Napište mail

Chcete oslovit snadno a rychle všechny vaše kontakty či nabídnout personifikované služby jednotlivě skupinám adresátů? I když existují i jiné platformy, jako je například MailerLite nebo SmartMailing, MailChimp je z našeho pohledu finančně (v případě listu do 2000 lidí určitě) i uživatelsky nejpříznivější cesta, jak toho dosáhnout.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba