SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Sociální sítě frčí aneb co to je Instagram

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

V dnešní době je IN být vidět hlavně na sociálních sítích. Mezi nejznámější u nás patří Facebook, poslední dobou ale čím dál víc válcovaný InstagramemCo je to Instagram? Asi hodně z vás se ptá. Někteří už ví a mohli by vyprávět o svých zkušenostech s ním… 

Aplikace Instagram se poprvé objevila 6. října 2010 (společnost Apple) a dnes ji má snad skoro každý. Devátého dubna 2012 byla koupena společností Facebook (Mark Zuckerberg) za odhadovanou cenu 1 miliardy dolarů. Nepředstavitelné peníze, co? Mimochodem, už koncem roku 2014 stoupla hodnota aplikace na 35 miliard – ano, tomu se říká dobrý business.  

Buďte vidět na Instagramu 

Počet uživatelů Instagramu rok od roku stoupácelosvětově jich bylo v první polovině roku 2017 evidováno cca 800 milionůA co Česká republika? Představuji číslo 1,5 milionu lidiček. Někteří věří, že za nějaký čas převálcuje samotný Facebook. Aplikace už svou silou značně oslabila Snapchat.  

Soukromé účty zahlcují fotky lidí, zrovna něco podnikajících – #jsemnakave #vyborna #pridejse = hashtag. Jejich správné zvolení dokáže přinést nové zákazníky. K tomu zveřejněná fotka blondýny s modrýma očima a její kámošky. Druhý snímek zaměřen právě na tu skvělou kávičku, plnou nadýchané pěny a posypané nejlépe třtinovým cukrem. Jiní se chlubí dovolenou u moře, na horách, narozením potomka, úspěchem na jednání nebo prostě jen obrázkem, který se zrovna povedl. Ano, to je přesně svět Instagramu, říká se tomu Insta Stories

I firmy ví, co to je Instagram 

Ano, neskutečné… Ale i firmy moc dobře ví, co je Instagram a jak se na něm prezentovat. Už není jen sítí pro celebrity a kafíčka. Aplikaci plně využijete pouze na mobilním zařízení. Přidáváte fotkyvidea a trochu obsahu. S tím to nepřehánějte, Instagram preferuje hlavně obrázkyPřipravte se na uvolněnost. Fanoušky zajímá něco navíc, nejen suchá fakta. Chtějí se bavit. Takže se představte opravdu neformálně, platí i v případě vašeho produktu nebo služby. 

U Instagramu je jedno, jestli patříte k velké firměmalému živnostníkovi nebo se jedná o neziskovou organizaci. Možnosti se otevírají skutečně pro každého. Dbejte různých pravidel a rozmyslete si dopředu svou strategii, jak se na sociální síti chcete prezentovat a co lidem skutečně dát.  Občas se připravte, že sáhnete hluboko do „soukromí“. Ale dejte si pozor, ne za jakoukoli cenu. S Instagramem se dají dělat divy. Pro zajímavost mrkněte třeba na profil známé osobnosti, ať už našeho Leoše Mareše nebo hollywoodské hvězdy? 

Připravte se opravdu na všechno 

 

Instagram = sociální síť

  • Stanovte si strategii a nastiňte plán, využijte svou kreativitu
  • Obrňte se trpělivostí, vyhraňte si čas… čeká vás neustálé testování toho, co a jak líp funguje nebo by třeba později mohlo. 
  • Zpočátku komunikujte nejen se svou cílovou skupinou, mějte široký záběr fanoušků. Všechno postupem času vykrystalizuje. 
  • Postujte jako firma to nejlepší – fotky, videa, obsah – formou hashtagů, k fotce jich můžete přidat až 30. Dostaňte uživatele Instagramu do varu. Občas na sebe něco „práskněte“. Ukažte nové produkty; záběry z kanceláře; veletrhu; výstavy; obchodníka, který právě uzavřel skvělý obchod; upoutávku na seminář; konferenci; článek na blogu; sdílejte firemní hodnoty; vize apod.  
  • Zapomeňte na to, že chcete prodávat. I na Instagramu ale nastavíte reklamní kampaň. Využijete klasicky známý Power Editor přes Business Manager. Ale…, uvědomte si, že lidi se tady baví. Udělejte poutavou a zábavnou reklamu, a jedním klikem dostanete nového človíčka na váš web. Mnoho firem tuhle strategii ještě pořád nechápe. 
  • Dávejte o sobě vědět pravidelně a několikrát v týdnu. Jeden post opravdu nestačí. Komunikujte pořád s fanoušky. 
  • Sdílejte své příspěvky z Instagramu na Facebooku a třeba i Twitteru. 
  • Jako firma nebo „neziskovka“ rozhodně používejte Instagram Stories a pořádejte soutěže. Tím natáhnete spoustu fanoušků a dáte o sobě pořádně vědět. 

 

Výčet docela pěkný, ne? A teď už se jen do toho pořádně pustit. Instagram vládne světem, tak proč zbytečně zůstávat pozadu…  Máte už nějaké zkušenosti s tím, co to je Instagram? Ať jako firma, podnikatel nebo nezisková organizace, sem s nimi ? Napište nám do komentářů dole pod článkem.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba