SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

„Zlaté české ručičky“ aneb internetová reklama dnes frčí

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

„Zlaté české ručičky“. Znáte to také? Kdo by ne… Dnes už to však není zcela pravidlem. Ten, kdo se rozhodne pracovat a vydělávat rukama, musí jít se svou kůží na trh. Pozor! Nejste součástí děje pohádky nebo historického příběhu. 

Je to opravdu tak, jak píšu. Akorát si pod slovním spojením – svou kůží na trh – představte jedno slovo a tím je reklama.

Přesně tak, už jste se s ní setkali, že? Máte ji stále na očích, aniž si to třeba uvědomujete. Dívá se na nás z televize, novin, časopisů, rádií, ale také z billboardů u silnic nebo dálnic. Stává se pro nás i nedílnou součástí sociálních sítí (např. Facebook, Twiter, Instagram). Je dobré využít síly reklamy nejen při zviditelnění svých ručiček a kůže, hlavně ale sebe samotných.

Pohyb našich rukou ovládá mozek, který řídí celé lidské tělo. Ke splnění obchodních cílů firem, společností i malých podnikatelů prostřednictvím internetu je důležitý internetový marketing. Proto ho můžeme srovnat právě s lidským mozkem. Více o internetovém obchodním mozku si můžete přečíst ve článku Kolotoč internetového marketingu.

Teď bych se věnovala tomu, jak nejlépe všeho, co je součástí internetové reklamy, využít. Četli jste již o mé kamarádce, která si otevřela kadeřnictví? Ještě ne? Přečtěte si článek – Moderní doba si žádá PPC. Renča, tak se má kamarádka jmenuje, má velkou kuráž. Dát se v dnešní době na podnikání, otevřít si kadeřnický salón, klobouk dolů. Její zapálenost a nadšení mě zpočátku překvapily. Když jsem však viděla v jejích očích tu odhodlanost, nezbylo mi nic jiného, než její rozhodnutí s radostí podpořit.

Díky tomu si Renča článek přečetla a začala se o reklamu svého salónu více zajímat. Požádala mě, abychom si o tom spolu popovídaly a snažily se najít odpovědi na několik otázek.

Co čekat od internetové reklamy?

V první řadě jsem se Renči zeptala, co od tohoto druhu reklamy očekává. Odpověděla mi, že by chtěla lidem více specifikovat službu, kterou nabízí. Nabídnout jim práci profíka v oboru a v neposlední řadě získat nové, spokojené a stálé zákazníky. Opravdu není skromná :-D. Sama na ní oceňuji, že ví, čeho chce dosáhnout.

Může být správně nastavená kampaň začátkem úspěchu?

Povídám jí: Jo, holka, to budeš muset skvěle připravit kampaň“. Vytřeštila na mě nechápavě oči. Povídat nic nemusela. Raději hned jsem začala reagovat: „Základem naplnění tvých obchodních cílů je kampaň.“ Jednou z jejích součástí je internetová reklama. Je-li kvalitně zpracována, pomáhá ke snadnějšímu dosažení cílů. Vše ale může totálně pohořet v momentě, pokud tomu tak není.

Před samotným zpracováním kampaně je potřeba učinit analýzu. Ta pomůže získat potřebné informace o zákaznících, trhu, konkurenci apod. Nesmí se zapomenout určit cíle kampaně (což už Renča udělala), stanovit finanční rozpočet, definovat cílovou skupinu (charakteristika, co a jak chceme říci), a kritéria pro měření výsledků.

K tomu všemu pomáhá SEO. Její výraz v obličeji hovořil za vše a pro mě se stal nezapomenutelným. Překlad by zněl asi nějak takhle: „Ty ses zbláznila? Vždyť ani nevím co to je…“. Jste v koncích i vy? Nemusíte se vůbec ničeho bát. Přečtěte si článek – Nebojte se SEO a stanete se znalci této zkratky.

Lze toho všeho dosáhnout?

Reklamu nám tvoří obsah. Ten musí být kvalitní a jedinečný, aby dokázal zaujmout čtenáře. Pozor ale na obsahu textu. Článek na internetu by měl být jiný než třeba na sociálních sítích. Dalším bodem je nastavení správných klíčových slov. Jedná-li se o reklamu kadeřnictví, mezi klíčová slova Renča správně zařadila: služby, kadeřnictví. Žádný strach, člověk si s tím poradí využitím analytických nástrojů.  Klíčová slova se pak stanou základním kamenem pro ten správný obsah textu.

Může být měřen úspěch internetové reklamy?

Všechno chce svůj čas a také zpětnou vazbu. Výhoda dobře nastavených reklamních kampaní je v tom, že mají kontrolovatelné výsledky. Pokud je vše v pořádku, jsou všichni spokojeni. Může se ale stát, že reklama nemá takové účinky, které moje kamarádka od ní očekávala, např. nepřichází tolik zákazníků pro využití jejích služeb. Proto bude vhodné nastavit jiná – pro potenciálního klienta – zajímavější klíčová slova (např. dámské a pánské kadeřnictví), upravit a změnit obsah textů, článků, reklam. Nebo se zaměřit na oslovení jednotlivců prostřednictvím některých sociálních sítí. Ty mají poměrně velkou sílu mezi lidmi. Důležité je zůstat s nimi i zde v neustálém kontaktu. Oni budou chtít znát novinky, trendy účesy, možnosti barvení. Projeví třeba i zájem o informace nově zvládnutých certifikačních kurzech souvisejících s péčí o vlasy. Přijdou si vše vyzkoušet, případně doporučí dál mezi své známé.

Závěrem…

Že to nakonec nevypadá tak hrůzostrašně, jak se zdálo? I sama Renča to uznala. Měla velký strach jít do něčeho nového, zkusit to. Usoudila však, že to pro ni bude velkým přínosem. Nakonec byla ráda, že se dozvěděla více informací. Půjde do toho… A co vy? Nenechte ji v tom samotnou…

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba