Máte facebookový obchodní profil? Ne? Pak přicházíte o mnoho. Být vámi, položím hrnek s kávou a pádím si ho založit. A komu se nechce, ten (třeba) po přečtení tohoto článku změní názor. Věřím, že nejednoho přesvědčím a ten bude rychle vymýšlet název facebookové stránky. Uvidíte, co všechno získáte díky facebookové reklamě.
Dnes totiž rozhodně změníte skeptický názor ohledně prodeje prostřednictvím Facebooku. Tato sociální síť už dnes fakt není jen o vkládání fotek, videí a chlubení se prvním krůčkem potomka. A ano, dá se tu hodně dobře prodávat. Zkuste i vy najít smysl a pozitiva facebookové reklamy. Tak a jdeme na to ?
Co všechno propagovat prostřednictvím facebookové reklamy?
- Facebookový profil/stránku;
- konkrétní příspěvek vámi zveřejněný;
- událost;
- webové stránky nebo vybraný produkt na nich;
- mobilní aplikace.
Miřte facebookovou reklamou přesně na cíl
Facebooková reklama patří k těm levným, přesně cíleným, ihned dostupným a dravě efektivním možnostem. Stačí ji vyzkoušet a zjistíte, že je schopna přivést nejen fanoušky a návštěvníky webu, ale i nové zákazníky. Najděte cílové skupiny, u kterých lze předpokládat zájem o váš produkt nebo službu a zapůsobte na ně jim přizpůsobenou reklamou.
Na koho facebookovou reklamou zacílíte?
Namíříte přesně díky:
- sociodemografických údajům – pohlaví, věk, bydliště, rodinný status, zájmy, vzdělání, chování na internetu;
- na fanoušky vašeho obchodního profilu a jejich přátele;
- na zákazníky z databáze – pomocí e-mailových adres nebo telefonních čísel;
- na lidi, kteří už navštívili webové stránky – tzv.
Především ale máte úžasnou možnost oslovit přesně specifikovanou skupinu lidí. Nevěříte?
Konkrétní příklad vás určitě přesvědčí
FB totiž umožnil tak přesné cílení, jako je oslovení lidí, kteří se zajímají o investice do tzv. kryptoměn.
Jeden z našich klientů, specialista na platební management, se rozhodl předat informace o možnosti podnikání s kryptoměnou. Vše naplánoval formou seminářů, trvajících zhruba hodinku. První z nich měl v Brně, kde uspořádal pro velký zájem ještě jeden. A rozhodl se přednášet i v Praze. Opět s úspěchem.
A to ho povzbudilo v tom, že se rozjel do 7 dalších měst v naší republice a seznámil s tím další zájemce. Formou událostí na naší Facebookové stránce Váš příběh jsme zveřejnili jednotlivá města s konáním semináře a pustili je formou reklamy přímo do éteru mezi relevantní lidi v daných městech.
Prostřednictvím dobře zacílené facebookové reklamy naplnil své semináře cca 20 lidmi v každém městě, včetně Liberce J Získal během 14 dní přes 200 nových zájemců o obchodní spolupráci plus další, co odebírají novinky a každý den mu chodí několik dalších nových mailů s konkrétními dotazy.
Takhle přesně cílit reklamu v současné době neumožňuje žádné jiné médium. Tak jdete do toho?
Vytáhněte co největší přínos z facebookové reklamy
V roce 2017 měl Facebook přes 2 miliardy aktivních uživatelů celosvětově. V naší republice jsme dosáhli počtu 4,8 milionů. Hodně slušná čísla, že? A teď si představte, čeho díky nim dosáhnete.
- Oslovíte velké množství lidí nejen na našem území, ale i světově. Na rozdíl od reklamy v televizi dokážete zaujmout z široké masy právě tu vaši subskupinu, a to je obrovské kouzlo Facebooku.
- Dostáváte šanci zaujmout své zákazníky ve všech fázích nákupního procesu.
- Díky výborné facebookové reklamě najdete nové zákazníky a připomenete se současným.
- Pro vytvoření kampaně máte široké možnosti velmi úzkého cílení.
- Využijte všechno, co o sobě uživatelé Facebooku řeknou.
Facebooková reklama vlastně ani nevypadá jako reklama, samozřejmě pokud ji uděláte dobře. Zobrazuje se jako klasický příspěvek s poutavou fotkou a atraktivním textem. Využijte z výběru několika možných formátů a oslovte maximum lidí za málo peněz. Tento způsob propagace je totiž relativně levný. Otestujte varianty i cílení a dobře změřte, jestli právě tahle kampaň se vám vyplácí.
Teď máte dost informací a pozitivních postřehů na to, abyste se rozhodli jít do facebookové reklamy. Protože už včera bylo pozdě? Zkuste a sami uvidíte. Vaše postřehy na tohle téma pište do komentářů pod článkem. Jsme vážně zvědaví?