Význam Instagramu neustále roste. Používá ho čím dál tím více lidí, čímž se logicky zvyšuje i jeho marketingový potenciál. Většina firem si tak pokládá otázku, zda si má založit profil. Jak si správně odpovědět?
Začněme od píky. Instagram můžete z firemního pohledu používat k inzerci nebo prezenci. A podle toho, kterou možnost si zvolíte, snadno zjistíte, zda má smysl zakládat i profil či nikoliv.
Inzerce na IG
Drtivá většina uživatelů Instagramu jsou mladí lidé v kategorii 13-35 let. Spadá vaše cílová skupina do tohoto věku? Pokud ano, tak se vám vyplatí investovat do inzerce. V porovnání s jinými kanály je totiž relativně levná a je schopna zasáhnout široké publikum. Důležitý je ale fakt, že inzerovat na Instagramu můžete i bez aktivního profilu, vše stačí nastavit z reklamního rozhraní Facebooku. Pokud si tedy v rámci marketingových aktivit vystačíte pouze z inzercí, není třeba si zakládat profil. To nastává tehdy, když se tam chcete i prezentovat.
Prezentace na IG
… a dostali jsme se k jádru pudla. Mnoho firem si v záchvatu euforie a marketingového nadšení automaticky založí profil, aniž by si rozmyslely, jestli vlastně mají uživatelům této sítě co říct. Instagram je totiž velmi specifická platforma, kam lidé vkládají fotografie nebo krátká videa, a to samé sledují u ostatních. Chtějí se zde v první řadě pobavit. Ve druhé pak inspirovat. A vše v čistě vizuální podobě. Touží vidět atraktivní (a pokud možno profesionální) fotky ze svého oboru nebo hobby, nahlédnout do soukromí celebrit či poodhalit zákulisí slavných značek.
Tahle síť není pro každého
Jinými slovy – není to Facebook, který snese v podstatě jakýkoliv obsah. Ten v současné době funguje i jako zdroj informací, novinek, on-line tržiště a podobně. Před založením firemního profilu na Instagramu si tedy musíte na rovinu přiznat, zda je obor vaší činnosti tak zajímavý, aby ve vizuální podobě pobavil nebo inspiroval mladé publikum.
Občas je těžké si přiznat, že „behind the scenes“ záběry nebo fotky nejnovějších produktů jsou atraktivní pro vás, ale z pohledu uživatelů Instagramu už nikoliv. Ano, taková cukrárna by měla slušný instagramový potenciál, protože hodně z nás se rádo podívá na krásný cupcake nebo proces výroby třípatrového svatebního dortu, ale opravna obuvi nebo výrobce softwaru při vší úctě jen sotva nabídne dostatečně „sexy“ obsah.
Byla by to zbytečná snaha. A snažit se za každou cenu zvýšit počet sledujících, je velmi neefektivní cesta k úspěchu. Často totiž i vysoké číslo v kolonce „followers“ nezaručuje dobré prodeje. Tyto lidi zajímá pouze obsah, který publikujete, ale nemusí mít zájem o to, co ve skutečnosti nabízíte. Proto není nutné být na Instagramu za každou cenu jen proto, že zrovna frčí. I v tomto případě může platit, že méně je více a ten čas, úsilí a peníze se vyplatí investovat jinam. Třeba na Facebook nebo do PPC kampaní.
Zvažte si tedy, zda máte čas, schopnosti a možnost pravidelně publikovat atraktivní fotky. Na Instagramu je totiž, ostatně jako na všech sociálních sítích, pravidelnost základním předpokladem pro dlouhodobý úspěch. Druhým pilířem je kvalita fotografií. Na Facebooku se odpustí i trošku rozmáznutý snímek, nedokonalá kompozice či nepříliš vhodné nasvícení, ale instagramová komunita je nelítostná a po několika takových faux pas vás přestane sledovat. Pokud splníte tyto dva požadavky, tak vám už zbývá pouze ke každé nahrané fotce přidat vhodné hashtagy, které vašim příspěvkům zvýší dosah.
Pomoc je na cestě
Potřebujete pomoci s volbou a nastavením správného marketingového kanálu pro váš byznys? Obraťte se na nás. Rádi vám pomůžeme najít vhodnou platformu i způsob tak, abyste z toho vytěžili co nejvíc.