Dnes už je takřka nemyslitelné, aby nějaký projekt či služba neměly založenou vlastní stránku na Facebooku k propagaci a komunikaci s fanoušky. Pokud to s podnikáním myslíte vážně, tak nejpoužívanější sociální síť nelze brát na lehkou váhu. Jak si získat co nejvíce fanoušků?
Ikonka na webu
Vložte si tlačítko s ikonkou Facebooku na váš web. Každý návštěvník bude vědět, že na něm jste. Pokud se mu zalíbí obsah stránky, s největší pravděpodobností prozkoumá i firemní profil na FB.
Live streamy
Poslední dobou je velice populární živé vysílání. V rámci webináře nebo formátu Q/A povídáte o tom, co by vaše publikum mohlo zajímat, zatímco audience má možnost live stream v reálném čase komentovat a reagovat tak na něj. Na svůj facebookový profil také můžete pravidelně umísťovat i předtočená videa a poté si je vložit na web nebo blog. Ta poslouží i jako link na váš FB profil.
Lidi přitahuje unikátní a zajímavý obsah. Nejlepší cesta k získání většího počtu příznivců tedy tkví v pravidelném publikování interesantních věcí. Pokud si zakládáte profil, odstartujte vaši dráhu na FB nějakým uvítacím videem: představte vás, vaše služby a konkurenční výhody. Zkrátka vysvětlete publiku, proč stojí za to vás lajknout a sledovat.
Obsah je král
Poté už „jen“ krmte účet zajímavým obsahem. A třeba:
- pište blog a vkládejte odkaz na každý nový článek,
- postujte atraktivní fotografie produktů,
- upozorňujte na aktuální novinky a slevové akce,
- sdílejte novinky z oboru a komentujte je,
- vytvořte cyklus „Za oponou“ a nechávejte pravidelně nahlédnout pod pokličku vašeho byznysu, aby lidé zjistili, jak se to či ono dělá a kdo za tím stojí,
- pořádejte soutěže a vyzývejte publikum, ať se zapojí (sdílením odkazu, okomentováním příspěvku, pozváním přátel k lajku stránky nebo posláním fotky s vaším produktem).
Nestyďte se pozvat
Často se stává, že lidé reagují na příspěvky a lajkují je nebo sdílí, ale přitom hned nekliknou na „To se líbí“ u celé stránky. Pro tyto případy tu existuje funkce „Pozvat“, prostřednictvím které vyzvete každého, kdo zareagoval na váš post, aby kromě příspěvku nezapomněl olajkovat i stránku. V naprosté většině případů se totiž setkáte s pozitivní odezvou. Je to sice ruční práce a trochu piplačka, která ale nezabere příliš času a lze tím velmi rychle zvýšit okruh fanoušků.
Linkbuilding 😊
Mějte na paměti, že každé okomentování či pouhý lajk příspěvku jakéhokoliv fanouška může vyskočit coby upozornění na zdi jeho přátel, čímž hned získáváte větší dosah. A čím víc lidí ví o vaší existenci, tím větší publikum máte. Nezapomínejte také na váš firemní profil odkazovat, odkazovat, a ještě jednou odkazovat. Nikdy nevíte, kdo náhodou narazí na váš osobní profil na Facebooku, Twitteru, Instagramu nebo LinkedIn, a proto je vhodné (a strategické zároveň), vložit si do bia na každém účtu přímý link na ten pracovní.
Feedback
Nezapomínejte také na zpětnou vazbu. Reflektujte ji a vytvářejte content na přání své cílovky. Na co se nejčastěji lidé ptají (pokud jde o cílovku, mělo by být „ptá“), co je/ji zajímá a co jim/jí musíte trpělivě individuálně vysvětlovat? Spojte příjemné s užitečným a odpovězte na tyto otázky prostřednictvím videa Q/A, live streamu nebo průběžně aktualizovanou rubrikou „Časté dotazy“.