SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Nebojte se SEO

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Zajímá vás, co se vlastně skrývá pod tajemně se tvářící zkratkou SEO? Tápete v obrovském množství definici a různých návodů, jak SEO využívat? Pak jste objevili ten pravý článek, který vás jednoduše a výstižně zasvětí do základních informací, proč je právě SEO pro vaši společnost či firmu nezbytná. Pojďme na to od základu!

Na začátku se nevyhneme základní definici, i když budete mít pocit, že vám nic neřekne – nebo naopak, že ji znáte, a je to zbytečné. Ale vše se staví od základu, a pokud ho vynecháte, může se vám i sebelépe vytvořené dílo zhroutit jako domeček z karet. SEO je tedy zkratka z anglického Search Engine Optimization, což se dá přeložit jako „optimalizace pro vyhledávače“. Pokud si pod tímto obecným názvem představujete pouze jednorázovou úpravu webových stránek, a tím „máte vystaráno“, zadržte! Tak jednoduché to opravdu není. Ale vlastně může být! Pokud starost o SEO přenecháte odborníkům, kterým budete věřit, že dokáží maximálně využít své znalosti ve prospěch vás, jako zadavatele.

Pojďme si nyní podrobněji popsat, co se vše skrývá pod SEO.

Je to vlastně takový balíček různých technik a metod, které se v závěru projeví měřitelnými daty a úspěchykaždé společnosti využívající SEO. Na tomto místě bych ráda upozornila na záležitost, které je potřeba věnovat pozornost při rozhodování se, jakou cestou se rozhodně nevydávat. Úmyslně začínám od konce, protože si myslím, že je na začátku dobré vědět, jak SEO NEDĚLAT! Vyhnete se tak zklamání a rozčarování typu „proč už to vůbec nefunguje, když to tak pěkně vycházelo?!“.

Metody SEO se dají rozdělit na etické a neetické.

Image by iosphere at FreeDigitalPhotos.net - Etické a neetické SEO
Image by iosphere at FreeDigitalPhotos.net – Etické a neetické SEO

 

Mezi neetické metody SEO, jak již termín napovídá, patří podvodné techniky, které se dříve či později provozovateli webových stránek nevyplatí, a po odhalení i přes krátkozrakost vidiny prvních úspěchů, spíše dobré věci uškodí. Každého většinou jako první napadne „SPAM“, což znamená, kulantně řečeno, taková nikým nezvaná a nevítaná návštěva – a nemusí se vůbec týkat emailové korespondence – jsou to odkazy a příspěvky v diskuzích či komentářích na internetu, které nemají s probíraným tématem pranic společného. No uznejte, že nezvaná návštěva jistě nepotěší nikoho! A už vůbec nemusí platit, že velká návštěvnost vám přinese užitek a přiláká více zákazníků!

Další metodou, které se raději vyhněte je „skrytý text“. Je to snaha oklamat vyhledávače textem, který tvoří různá klíčová slova a který se poté pomocí CSS (tzn. Kaskádové styly) nebo zobrazením velice malým písmem, umístí na stránky. Ale pozor, vyhledávač možná oklamat lze, ale opět jen na krátkou dobu. Je otázkou času, kdy se stejně podvod provalí.

Neetických metod SEO je více, a dovolím si předvídat, že jich bude přibývat. Snaha člověka něco obejít či zjednodušit si je prostě nekonečná.

Nyní, když už víme, kudy cesta nevede, dostáváme se k tomu nejdůležitějšímu.

Jaké jsou etické metody SEO?

Úkolem etických metod je snaha vylepšit stránky tak, aby se zvýšila kvalita stránek nejen pro čtenáře, ale i z pohledu prohledávajícího robota, což je nástroj pro vykonávání automatizované činnosti v prostředí internetu. Zmíním zde několik základních metod, nejčastěji používaných.

Obsah je král“ neznamená nic jiného, než že každá stránka by měla mít nejen užitečný, ale hlavně „kvalitní a unikátní obsah“, který je nutné opravdu pravidelně aktualizovat!
Další metodou je používání HTML značek, neboli tagů, které by měl tvůrce stránky umět správně používat, protože takovému textu pak vyhledávače přikládají větší význam, což je přeci naším cílem!
Neméně důležitou součástí etických metod SEO je správné používání „titulků, nadpisů a popisů“. Pokud použijete v titulku klíčová slova, stránka rázem získá větší šanci zaujmout.
Vaše „URL adresa“ by měla být krátká a neměnná, čímž se stane srozumitelnou pro návštěvníky stránek, a pokud bude obsahovat klíčové slovo, má rázem větší šanci na lepší umístění stránky ve výsledcích vyhledávání. Pozor bychom si měli dát na duplicitní a neoriginální obsah adresy, napodobující adresy známých webů.

Zajímavé je používání „metadat“, která poskytují „data o jiných datech“. Připravují stručné a výstižné informace pro vyhledávače o tom, co najdou na konkrétní webové stránce. Například meta descriptions má za cíl stručným popisem obsahu webové stránky motivovat uživatele k návštěvě. Další metaznačkou je keyword, který obsahuje seznam klíčových slov stránky.

A v neposlední řadě patří do etických metod SEO „aktivity na sociálních sítích“. Sdílení a komentování obsahu na sociálních sítích indikuje vyšší kvalitu než například dříve populární zpětné odkazy.

Závěrem si tedy dovolím shrnout, co jsme o SEO zjistili.

 

Definice SEO

  • optimalizace pro vyhledávače

 

Rozdělení metod

  • etické (kvalitní, unikátní a intuitivní obsah; HTML značky neboli tagy; titulky, nadpisy a popisy; krátká a neměnná URL adresa; metadata; aktivita na sociálních sítích a další)
  • neetické (SPAM; skrytý text; oklamání robotů a další)

 

A nyní už je to jen na vás, zda se vrhnete na SEO sami, nebo využijete profesionálů. V každém případě správně tvořená optimalizace pro vyhledávače by měla být pro vás v dlouhodobém horizontu nezpochybnitelným přínosem.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba